ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Звіт про роботу зі зверненнями громадян Державної митної  служби України у I півріччі 2012 року  - 2012/07/13  

2012/07/13

Звіт про роботу зі зверненнями громадян Державної митної служби України у I півріччі 2012 року.

v:* {behavior:url(#default#VML);} o:* {behavior:url(#default#VML);} w:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#VML);}

Звіт про роботу зі зверненнями громадян

Державної митної служби України в I півріччі 2012 року

 

У Держмитслужбі України робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Протягом звітного періоду до керівництва Держмитслужби України надійшло 470 письмових звернень громадян, що на 4,5 % (22 звернення) менше ніж у січні - червні 2011 року (492 звернення). Цьому сприяла активна роз’яснювальна робота серед населення та застосування сучасних методів та форм у роботі із зверненнями громадян, а саме:

1. Проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи через засоби масової інформації з метою висвітлення актуальних аспектів діяльності митних органів та оперативного надання роз’яснень громадянам вимог митного законодавства.

Для інформування громадян про зміни в митному законодавстві застосовувались регулярні публікації в засобах масової інформації, а саме до громадськості доводились актуальні питання з практичного застосування окремих норм нового Митного кодексу України, основні показники діяльності митних органів, аспекти реформування митної служби. У першому півріччі 2012 року в ЗМІ було підготовлено та розміщено 341 прес-реліз. На телеканалі «Перший національний» вийшло в ефір 26 телепрограм «Зелений коридор» та на телеканалі «5 канал» вийшло в ефір 26 телепрограм «Сканер». Також у регіонах України проведено: інтерв’ю з керівним та особовим складом митних органів – 304, «гарячих ліній» та прямих ефірів на радіо та телебаченні за участю посадових осіб митних органів – 598, прес-конференцій та брифінгів - 411, підготовлено прес-релізів – 3919, опубліковано повідомлень в пресі – 11007, підготовлено відеосюжетів – 4640 та сюжетів на радіо – 7065;

2. Активне використання відомчого Веб-сайту Держмитслужби України для доведення до громадськості довідкової та роз’яснювальної інформації з питань митної справи та надання відповідей на запитання громадян.

Протягом звітного періоду на Веб-сайт Держмитслужби України до розділу „Консультаційний центр” від громадян надійшло 453 запитання, які були опрацьовані відповідними структурними підрозділами Держмитслужби України з метою підготовки відповідей та розміщення їх на Веб-сайті;

3. Взаємодія Держмитслужби України з державною установою «Урядовий контактний центр».

Забезпечено швидке реагування на 95 звернень юридичних та фізичних осіб з питань, що надходять на урядову телефонну «гарячу лінію» та належать до компетенції митної служби України. У порівнянні з аналогічними періодами минулих років відбувається збільшення кількості звернень, отриманих Держмитслужбою України. Більш детально динаміка звернень у 2010 – 2012 роках прослідковується у графічному зображенні:

 

Динаміка надходження звернень до Держмитслужби України з

ДУ «Урядовий контрактний центр»

у І-х півріччях 2010, 2011 та 2012 років

0

10

20

30

40

50

60

70

80

90

100

2010

2011

2012

Тенденція збільшення кількості звернень громадян особливо чітко прослідковувалась після оприлюднення інформації про роботу урядової «гарячої лінії» на офіційних Веб-сайтах органів виконавчої влади;

4. Надання громадянам консультативної допомоги з питань митної справи під час особистого прийому.

У звітному періоді на особистий прийом до посадових осіб Держмитслужби України звернулось 29 осіб, до керівників митниць – 783. Інтенсивна роз’яснювальна робота посадових осіб митних органів має на меті врегулювання спірних питань, які виникають в процесі митного оформлення, та пошук шляхів плідної співпраці з громадськістю;

5. Надання юридичним та фізичним особам публічної інформації, розпорядником якої є Держмитслужба України.

Протягом звітного періоду Держмитслужбою України опрацьовано 217 запитів на публічну інформацію, з них 101 запит від фізичних осіб;

6. Контроль керівництва Держмитслужби України за розглядом звернень громадян, а саме: ретельний розгляд письмових звернень громадян, прийняття обґрунтованих рішень, виявлення причин, що породжують звернення й надання аргументованих відповідей у встановлені законодавством терміни (результати роботи митних органів зі зверненнями громадян розглядались у січні поточного року на засіданні колегії Держмитслужби України, за результатами якої керівникам митних органів наголошено на недопущенні формалізму при розгляді звернень громадян).

Держмитслужбою України проведено аналіз тематичного змісту звернень громадян. Тематика питань з якими громадяни звертались до Держмитслужби України у І півріччі 2012 року відображена у діаграмі:

В цілому, до митних органів України (Держмитслужби України, митниць, спеціалізованих митних органів) протягом І півріччя 2012 року надійшло 1193 звернень громадян. У порівнянні з січнем - червнем 2011 року (1059 звернень), спостерігається збільшення на 12%. Це зокрема у Чернівецькій обласній (в 36 раз), Чернігівській (в 3 рази), Житомирській (в 3 рази), Дніпропетровській (в 2,8 рази), Харківській обласній (в 2,1 рази), Львівській (в 1,4 рази) та Київській регіональній (в 1,2 рази) митницях.

Збільшення кількості письмових звернень громадян до митниць пояснюється декількома причинами, серед яких: незгода працівників митниць зі звільненням у зв’язку з реорганізаційними заходами та змінами у структурі та штатному розписі митних органів; необхідність отримання громадянами додаткової роз’яснювальної інформації, у зв’язку із введенням в дію нового Митного кодексу України; неоднозначне сприйняття законних дій посадових осіб митниць, під час проведення митного контролю, оформлення товарів громадян та складання протоколу про ПМП, у разі порушення громадянами митних правил.

Аналіз тематичного змісту звернень дає можливість з’ясувати причини, які спонукали громадян звертатись не лише до митних органів за місцем проживання або перетину кордону України, але й до керівництва Держмитслужби України та інших державних органів влади вищого рівня, а саме:

- бажання вирішити на вищому рівні питання працевлаштування або переведення на іншу посаду в митному органі;

- необхідність розібратись у вимогах митного законодавства, щоб упевнитись в законності дій працівників митниць;

- небажання громадян сприймати вимоги законодавчих та нормативно-правових документів з питань митного контролю та оформлення, якщо це зачіпає їх фінансовий інтерес;

- неоднозначне сприйняття законних дій працівників митниць, що направлені на боротьбу з порушенням митних правил та контрабандою;

- сприйняття громадянами, при перетині митного кордону України, неправомірних дій працівників суміжних служб, що розташовані у пунктах пропуску, як неправомірні дії працівників митниці, що впливає на авторитет та імідж митниці та митної служби України в цілому;

- намагання ухилитись від оплати податків і зборів;

- упевненість громадян, що звернення до органу вищого рівня прискорить процес митного оформлення;

- складність для розуміння пересічного громадянина змісту вимог чинного законодавства, які визначають порядок ввезення/вивезення громадянами товарів та інших предметів в Україну та за її межі (диференціація порядків митного оформлення в залежності від вартості, ваги товарів, способу їх переміщення через митний кордон, мета ввезення/вивезення тощо);

- неправомірні дії або неналежне виконання службових обов’язків посадовими особами митних органів.

Аналізуючи результати роботи у першому півріччі 2012 року Держмитслужбою України й надалі будуть вживатись заходи, спрямовані на активну роботу з громадянами, всебічний і повний розгляд порушених питань, оперативне їх вирішення, надання громадянам консультацій з митної справи, висвітлення в засобах масової інформації, інтернет-виданнях, веб-сайтах актуальних аспектів діяльності митної служби України.

 



Державна митна служба України