ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Про роботу телефону довіри Держмитслужби за 2010 рік   -  2011/01/13 

2011/01/13

   В період 2010 року до відділу з питань запобігання та протидії корупції Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобігання корупції за телефоном довіри Держмитслужби України (247-27-19) надійшло понад 11 850 дзвінків від фізичних та юридичних осіб з різних питань (консультації, питань, які не відносяться до компетенції Держмитслужби тощо). Відповідно до Порядку роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри Держмитслужби, затвердженого наказом Держмитслужби від 29.04.09 № 398, було опрацьовано 859 повідомлень щодо можливих неправомірних дій посадових осіб митних органів (від фізичних 332 і юридичних 527 осіб, з них, лише близько 8,2 % - анонімно).

   Як свідчить аналіз, в порівнянні з 2009 році (надійшло 832 повідомлення), спостерігається тенденція зростання кількості зареєстрованих звернень за телефоном довіри, особливо йдеться про збільшення питомої ваги повідомлень, що містять інформацію про затримки при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів (653/583) й про можливі правопорушення у сфері службової діяльності з боку працівників митної служби. Проте, кількість повідомлень про можливі правопорушення у сфері службової діяльності з боку працівників митної служби у порівнянні з минулим роком зменшилася (70/94).

   Серед основних питань, що порушувались заявниками – питання коригування митними органами митної вартості товарів в сторону збільшення в 3-5 разів від заявленої 55% та проведенням поглибленого митного контролю 40%.

   У звітному періоді найбільшу кількість повідомлень, як і в 2009 році, отримано щодо Південної (117/68), Львівської (115/102), Чопської (54/14), Київської регіональної (49/31), Ягодинської (46/43), Харківської обласної митниць (38/40).

   При цьому, підприємці найчастіше оскаржували діяльність Львівської і Південної митниць, перевізники – Львівської і Чопської, а фізичні особи - Львівської, Київської регіональної/обласної, Південної, Ягодинської і Харківської обласної митниць. Кожне 5-те анонімне повідомлення стосувалося Львівської, Київської регіональної/обласної митниць.

   15 % всіх повідомлень про можливі ознаки правопорушень у сфері службової діяльності надійшло щодо посадових осіб Харківської обласної і Львівської митниць.

   За результатами попередніх перевірок повідомлень було проведено 10 службових розслідувань та 18 перевірок.

   На сьогодні за результатами проведених митними органами перевірок і розслідувань підтверджено 646 (75,2 %) повідомлень (у 2009 – 81 %). Вказане не завжди означає наявність порушень з боку посадових осіб митних органів – у більшості випадків дії митників визнані правомірними. Разом з тим, у діяльності біля 85 (124) посадових осіб митної служби встановлені ознаки правопорушень, у зв’язку з чим до них застосовані відповідні заходи впливу.

   Крім того, з метою попередження та усунення причин, які стають підставою для виникнення конфліктних ситуацій, митними органами проведені індивідуальні – 41 та загальні – 21 профілактичні заходи.

   Матеріали 32-х (у 2009 - 42) перевірок (розслідувань) направлені до правоохоронних органів для прийняття рішень згідно з ст. 97 Кримінально-процесуального кодексу України і ст. 10 Закону України «Про боротьбу з корупцією».

   Як свідчить практика, часто причиною звернень за телефоном довіри стає невдоволення/нерозуміння абонентами дій митників, спрямованих на припинення та документування порушень митних правил. У звітному періоді за результатами проведених перевірок складено 37 (у 2009 - 43) протоколів про порушення митних правил за ознаками ст.ст. 330, 336, 337, 339, 340, 351, 352, 355 Митного кодексу України.

   За результатами опрацювання орієнтувань (41) про замах на контрабанду та порушення митних правил було виявлено:

   · не задекларовані парканні заготовки в кількості 1377 шт. та вагонка дерев’яна в кількості 300 шт.(Івано-Франківська митниця);

   · не заявленими до митного контролю 2 310 пачок цигарок загальною вартістю 19 652,50 грн. (Київська обласна митниця);

   · продукти харчування різного асортименту, які знаходились у конструктивних пустотах, що прикриваються металевими кришками і закручуються гвинтами, та салоні даного автобуса (під сидіннями пасажирів і під та на задніх сидіннях покриті ковдрою) (Житомирська митниця).

   Слід зазначити, що поряд із повідомленнями – скаргами за телефоном довіри Держмитслужби надходили повідомлення – подяки від юридичних та фізичних осіб зі словами вдячності на адресу працівників відділу з питань запобігання та протидії корупції Департаменту кадрового забезпечення та з питань запобігання корупції за оперативне вирішення проблемних питань, вмінням вислухати та адекватно оцінити складні ситуації й разом з тим пояснити правомірність дій/вимог посадових осіб митних органів.

Державна митна служба України