ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Проект наказу: Про внесення змін до наказу Державної митної  служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України від  18.09.2008 № 1019/1143   - 2010/12/21 

2010/12/21

ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА
УКРАЇНИ

МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

Н А К А З __.__.2010 № ____/____ Київ Про внесення змін до наказу Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України від 18.09.2008 № 1019/1143

На виконання пункту 6 Порядку здійснення митного контролю залізничних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2003 р. № 1989 (зі змінами), з метою прискорення здійснення митних процедур, регламентації взаємодії митних органів і залізниць України під час здійснення митного контролю порожнього рухомого складу, а також порядку переміщення товарів (вантажів) у контейнерах з морських торговельних портів у зони митного контролю вантажних митних комплексів Н А К А З У Є М О: 1. Пункт 1 наказу Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України від 18.09.2008 № 1019/1143 доповнити абзацами третім і четвертим такого змісту: „Інструкцію про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з порожніми вантажними вагонами, які використовуються в міжнародному сполученні, і працівників залізниць України (додається); Інструкцію про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), переміщуваними в контейнерах залізничним транспортом з морських торговельних портів України, і працівників залізниць України (додається)”. 2. Унести до Інструкції про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), переміщуваними залізничними вантажними поїздами, і працівників залізниць України, затвердженої наказом Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв"язку України від 18.09.2008 № 1019/1143, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.12.2008 за № 1157/15848, такі зміни: 2.1. Пункт 2.8 глави 2 викласти в такій редакції: „2.8. Вантажна митна декларація (далі – ВМД) заповнюється на партію товарів відповідно до пункту 2 Положення про вантажну митну декларацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.1997 № 574 (зі змінами), за умови, що до всіх товарів цієї партії застосовується єдиний митний режим. У випадках, визначених пунктом 9 розділу I Інструкції про порядок заповнення вантажної митної декларації, затвердженої наказом Державної митної служби України від 09.07.1997 № 307, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24.09.1997 за № 443/2247 (зі змінами), можуть складатися одна ВМД на кілька партій товарів або кілька ВМД на одну партію товарів”. 2.2. Пункт 3.6 глави 3 викласти в редакції: „3.6. Митне оформлення товарів (вантажів) може здійснюватися безпосередньо в митниці відправлення відповідно до Порядку визначення місця здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються резидентами та нерезидентами через митний кордон України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 № 584”. 2.3. Абзац другий пункту 3.14 глави 3 виключити. 2.4. Абзац перший пункту 4.1 глави 4 викласти в такій редакції: „4.1. Для здійснення митного оформлення товарів (вантажів), що вивозяться за межі митної території України, декларант повинен подати митниці відправлення ВМД, заповнену відповідно до обраного митного режиму”. 2.5. Пункти 4.2 та 4.3 розділу 4 викласти в редакції: „4.2. Митне оформлення товарів (вантажів) проводять посадові особи митниці відправлення. Крім випадків застосування електронної ВМД, ПМД, або загальної ВМД, підтвердженням надання права на переміщення товарів (вантажів) у митницю призначення є наявність відбитка особистої номерної печатки й штампа „Під митним контролем” посадової особи митниці відправлення в графі 26 „Відмітки митниці” накладних УМВС або ЦІМ/УМВС і графі 26 „Відмітки митниці” примірників дорожньої відомості, призначених для станції відправлення, або в графі 9 „Позначки митниці” накладної ЦІМ і корінця накладної, призначеного для станції відправлення. У разі оформлення електронної ВМД, ПМД, або загальної ВМД, відповідні відмітки на накладних УМВС, ЦІМ (у тому числі корінці накладної, призначеному для станції відправлення), або ЦІМ/УМВС, а також примірниках дорожньої відомості, призначених для станції відправлення, митним органом не проставляються. При вивезенні товарів на підставі оформленої митним органом ПМД або загальної ВМД, до графи 4 накладної УМВС відправником вноситься запис „ПМД № _____” („ЗВМД № _____”) та зазначається номер такої ПМД або загальної ВМД відповідно. Оформлена з урахуванням викладеного накладна є підставою для переміщення товарів (вантажів) у митницю призначення. При вивезенні товарів на підставі оформленої митним органом електронної ВМД, до графи 4 накладної УМВС відправником вноситься запис „Товари під митним контролем. Електронна ВМД № _____” та зазначається номер електронної ВМД. У разі застосування при оформленні електронної ВМД штрих-кодів, що містять інформацію про номер електронної ВМД, до графи 26 накладної УМВС відправником вклеюється отримана декларантом від митного органу в складі електронного повідомлення етикетка із таким штрих-кодом, номером електронної ВМД та записом „Товари під митним контролем”, при цьому до графи 4 накладної УМВС вказані записи не вносяться. Оформлена таким чином накладна є підставою для переміщення товарів (вантажів) у митницю призначення. У графі 23 накладної УМВС або в графі 9 накладних ЦІМ або ЦІМ/УМВС відправник наводить відомості про супровідні документи, що перевозяться разом з товаром (вантажем) і зазначає номер ВМД на паперовому носії чи, при першій відправці товару (вантажу), оформленого за ПМД або загальною ВМД, номер відповідної ПМД або загальної ВМД, аркуш з позначенням „4/5” якої супроводжує товар (вантаж). У разі оформлення ВМД на паперовому носії на товар (вантаж), який перевозитиметься одночасно в декількох вагонах за окремими перевізними документами, аркуш ВМД (при першій відправці товару /вантажу/, оформленого за ПМД або загальною ВМД, – відповідної ПМД або загальної ВМД) з позначенням „4/5” долучається працівником станції відправлення до перевізних документів на один з цих вагонів. У графі 23 цих накладних УМВС або в графі 9 накладних ЦІМ або ЦІМ/УМВС на інші вагони працівником залізниці вчиняється запис „Оригінал ВМД (ПМД, ЗВМД) № _____ долучено до документів на вагон № _____”, який засвідчується підписом цього працівника залізниці й відбитком календарного штемпеля. У разі затримки вагона з аркушем ВМД на паперовому носії, ПМД або загальної ВМД з позначенням „4/5” з технічних чи інших причин на станції на шляху прямування, працівник цієї станції перекладає аркуш ВМД на паперовому носії, ПМД або загальної ВМД з позначенням „4/5” з пакета документів на цей вагон до пакета документів на інший вагон, який рухається далі, про що робиться відмітка в графі 23 накладної УМВС або в графі 9 накладних ЦІМ або ЦІМ/УМВС. 4.3. Перевізні та супровідні документи з відмітками, проставленими відповідно до абзацу другого пункту 4.2 цієї глави посадовою особою митниці відправлення або відповідно до абзаців четвертого, п’ятого пункту 4.2 цієї глави відправником та, в разі оформлення ВМД на паперовому носії або при першій відправці товару (вантажу), оформленого за ПМД або загальною ВМД, аркуш ВМД, ПМД, або загальної ВМД з позначенням „4/5” передаються декларантом або вповноваженою ним особою на станцію відправлення для прийняття товарів (вантажів) до перевезення. Наявність відбитка календарного штемпеля на документах, зазначених в абзаці першому цього пункту, свідчить про взяття залізницею зобов’язання щодо перевезення товарів (вантажів) та дотримання митних правил”. 2.6. Доповнити пункт 4.8 глави 4 після абревіатури „ВМД” словами „на паперовому носії, ПМД, загальної ВМД з позначенням „4/5”. 2.7. Доповнити пункт 4.13 глави 4 після абревіатури „ВМД” словами „на паперовому носії, ПМД, загальна ВМД з позначенням „4/5”. 3. Унести до Інструкції про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з багажем і вантажобагажем, переміщуваними в багажних вагонах, і працівників залізниць України, затвердженої наказом Державної митної служби України, Міністерства транспорту та зв"язку України від 18.09.2008 № 1019/1143, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.12.2008 за № 1157/15848, такі зміни: 3.1. У абзаці другому пункту 2.1. розділу 2 після слова „Залізниці” доповнити словами „згідно оформлених перевізних документів”. 3.2. Перелік залізничних станцій, на яких здійснюється митне оформлення багажу й вантажобагажу, переміщуваних через митний кордон України Південно-Західної залізниці доповнити пунктом „22. Київ-вантажний”. 3.3. Пункт 2.4. розділу 2 доповнити абзацом такого змісту: „У разі отримання інформації про включення до складу міжнародних пасажирських поїздів додаткових багажних вагонів працівники станції (вокзалу) інформують про це посадових осіб митних органів”. 4. Начальникам регіональних митниць, митниць, Державній адміністрації залізничного транспорту України (Костюк М.Д.): 4.1. У тримісячний строк з дня офіційного опублікування цього наказу забезпечити приведення у відповідність до зазначених інструкцій існуючі інструкції (технологічні схеми) про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), що перевозяться залізничним транспортом, і працівників залізниць України з урахуванням особливостей режимів функціонування пунктів пропуску (пунктів контролю) через державний кордон України для залізничного сполучення і станцій. 4.2. Ознайомити посадових осіб підпорядкованих митних органів і працівників залізниць з вимогами інструкцій та забезпечити їх виконання. 5. Регіональній інформаційній митниці (Копосов С.А.): 5.1 В місячний строк з дня офіційного опублікування цього наказу доопрацювати діючий програмно-інформаційний комплекс для забезпечення здійснення з використанням Єдиної автоматизованої інформаційної системи Державної митної служби України контролю за переміщенням через митний кордон України порожніх вантажних вагонів. 5.2. Забезпечити розміщення інформації на відомчому Web-сервері (https//172.20.20.130 „Митне оформлення” „Залізничні вагони”) та доступ посадових осіб митних органів до бази даних про вантажні вагони інвентарного парку Укрзалізниці та власні вантажні вагони, приписані до залізниць України з метою забезпечення контролю за їх переміщенням через митний кордон України. 6. Державній адміністрації залізничного транспорту України (Костюк М.Д.): 6.1. Надати інформацію Регіональній інформаційній митниці Державної митної служби України про вантажні вагони інвентарного парку Укрзалізниці та власні вантажні вагони, приписані до залізниць України, які зареєстровані в автоматизованому банку даних вантажних вагонів та забезпечити надання два рази на місяць (до 5 та 20 числа) інформації щодо внесення змін у цій базі. 6.2. Сформувати в другому півріччі 2011 року базу даних про наявність пасажирських вагонів, приписаних до залізниць України, що використовуються в міжнародному сполученні, і встановити порядок надання даних цієї бази Регіональній інформаційній митниці Державної митної служби України для їх використання під час здійснення митних процедур з пасажирськими вагонами, переміщуваними через митний кордон України. Забезпечити щоквартальне оновлення бази даних про наявність пасажирських вагонів. 6.3. Сформувати в другому півріччі 2011 року базу даних про локомотиви, вагони-колієвимірювачі, вагони-дефектоскопи, вагони-лабораторії, вагони вагових майстерень, вагоповірочні вагони, спеціальні самохідні засоби, приписані до залізниць України, що використовуються для переміщення товарів (вантажів) через митний кордон України, перевірки технічного стану колії, зв’язку, пристроїв електропостачання, засобів автоматичного контролю технічного стану рухомого складу під час руху поїзда, динамічних тензометричних ваг, інших технологічних операцій і встановити порядок надання даних цієї бази Регіональній інформаційній митниці Державної митної служби України для їх використання для цілей митного контролю цих транспортних засобів. Забезпечити оновлення бази даних кожне півріччя. 7. Департаменту організації митного контролю та роботи митних посередників (Сербайлу А.І.) і Управлінню правового забезпечення (Чорна Г.М.) Державної митної служби України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України. 8. Установити, що цей наказ набирає чинності через 45 днів після його офіційного опублікування. 9. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Державної митної служби України Сьомку С.М. і заступника Міністра інфраструктури України
Голова Державної митної
служби України

І.Г.Калєтнік

Віце-прем’єр-міністр – Міністр
інфраструктури України

Б.В.Колесніков

ПОГОДЖЕНО
Міністр фінансів України
„____”___________ 2010 року

Ф.О.Ярошенко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України й Міністерства
інфраструктури України
__.__.2010 № ____/____

Інструкція про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), переміщуваними в контейнерах залізничним транспортом з морських торговельних портів України, і працівників залізниць України

І. Загальні положення 1. Цю Інструкцію розроблено з метою узгодження дій, визначення прав, обов’язків і відповідальності посадових осіб митних органів, які здійснюють митний контроль і митне оформлення товарів (вантажів), що переміщуються контейнерними поїздами внутрішнім митним транзитом, і працівників залізниць. 2. Дія Інструкції поширюється на товари (вантажі), що надходять в Україну в контейнерах водним транспортом за іменними чи ордерними коносаментами й переміщуються залізничним транспортом від морських торговельних портів України в митниці призначення, у зоні діяльності яких розташовано вантажні митні комплекси. 3. Терміни вживаються в цій Інструкції в таких значеннях: акт загальної форми – документ, що засвідчує факт затримки вагонів та її причину; контейнерний поїзд – поїзд, яким переміщуються товари (вантажі) у великотоннажних контейнерах на фітингових спеціалізованих платформах; оператор – державне підприємство залізничного транспорту України, яке підпорядковане Державній адміністрації залізничного транспорту України; уповноважена особа оператора – особа, яка діє від імені оператора, представляє його інтереси й подає товаросупровідні документи митному органу. Інші терміни використовуються в цій Інструкції в значеннях, установлених Митним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами України. 4. До переміщення контейнерним поїздом приймаються лише контейнери з товарами (вантажами), що перебувають під митним контролем. 5. Переміщення контейнерів з товарами (вантажами) допускається під забезпеченнями митних органів інших країн, вантажовідправників або перевізників за умови їх відповідності вимогам, що висуваються до митних забезпечень, які використовуються митними органами України. Інформація про такі забезпечення вноситься до електронних копій внутрішнього транзитного документа (далі – ВТД) або попередньої вантажної митної декларації (далі – ПД), або попереднього повідомлення (далі – ПП), або періодичної митної декларації (далі – ПМД), що містяться в Єдиній автоматизованій інформаційній системі Держмитслужби України (далі – ЄАІС). У разі невизнання такого забезпечення митниця відправлення у встановленому порядку визначає необхідність та накладає митне забезпечення. 6. Контроль за переміщенням товарів (вантажів) контейнерним поїздом у митницю призначення здійснюється відповідно до Положення про порядок здійснення контролю за доставкою вантажів у митниці призначення, затвердженого наказом Державної митної служби України від 08.12.98 № 771, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.99 за № 42/3335 (зі змінами). Під час ввезення на митну територію України окремих видів товарів за ПМД відповідно до Порядку та умовами подання періодичної митної декларації, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 № 1985 (зі змінами), контроль за доставкою таких товарів здійснюється на підставі такої ПМД. 7. До товарів (вантажів), що переміщуються контейнерними поїздами внутрішнім митним транзитом, може застосовуватися один із заходів гарантування доставки товарів до митниці призначення, передбачених статтею 161 Митного кодексу України. ІІ. Порядок взаємодії посадових осіб митниці з працівниками залізниці при проведенні митного контролю товарів (вантажів), що переміщуються контейнерним поїздом 1. Товари (вантажі), що надходять в Україну в контейнерах водним транспортом за іменними чи ордерними коносаментами й переміщуються залізничним транспортом від морських торговельних портів України в митниці призначення, у зоні діяльності яких розташовано вантажні митні комплекси, підлягають митному контролю: у митниці відправлення – шляхом перевірки документів і відомостей, потрібних для здійснення такого контролю; у митниці призначення – шляхом здійснення митного контролю й митного оформлення в повному обсязі. 2. Порядок взаємодії посадових осіб митниці з працівниками залізниці при проведенні митного контролю товарів (вантажів) у митниці відправлення: 2.1. Митний контроль товарів (вантажів), заявлених для переміщення контейнерним поїздом у митницю призначення, здійснюється в зоні митного контролю, створеній у межах морського торговельного порту, відповідно до вимог законодавства України з дотриманням Часових нормативів виконання контрольних операцій посадовими особами, які здійснюють контроль осіб, товарів і транспортних засобів у пунктах пропуску через державний кордон України, затверджених наказом Держмитслужби, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства аграрної політики України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Міністерства культури і туризму України, Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 28.11.2005 № 1167/886/824/643/655/424/858/900 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26.12.2005 за № 1557/11837, установлених для пунктів пропуску для морського (річкового) сполучення. 2.2. Уповноважена особа оператора подає підрозділу митниці відправлення, посадові особи якого здійснюватимуть митний контроль, митне оформлення й пропуск товарів (вантажів) через митний кордон України (далі – підрозділ), такі документи: ВТД або відомості про номер і дату оформленої ПД (ПМД, ПП); товаросупровідні документи, дозволи й сертифікати вповноважених державних органів (у встановлених законодавством випадках), потрібні для пропуску товарів (вантажів) через митний кордон України. 2.3. Посадова особа підрозділу митниці відправлення: а) перевіряє: ВТД або наявність електронної копії ПД (ПМД, ПП) в ЄАІС; товаросупровідні документи, потрібні для пропуску товарів (вантажів) через митний кордон України; відповідність відомостей, що містяться в товаросупровідних документах, відомостям, заявленим у ВТД або в електронній копії ПД (ПМД, ПП); наявність у графі „Кінцеве місце доставки” (Final place of delivery) ордерного коносамента одного із таких записів: „USCTS „Liski”, Kyiv” („УДЦТС „Ліски”, Київ) або „USCTS „Liski”, Odesa” („УДЦТС „Ліски”, Одеса), або „USCTS „Liski”, Dnipropetrovs’k” („УДЦТС „Ліски”, Дніпропетровськ), або „USCTS „Liski”, Kharkiv” („УДЦТС „Ліски”, Харків), або „USCTS „Liski”, Donets’k” („УДЦТС „Ліски”, Донецьк), або „USCTS „Liski”, Luhans’k” („УДЦТС „Ліски”, Луганськ) або інших; б) визначає на підставі документів, поданих уповноваженою особою оператора, і з урахуванням вимог законодавства обов’язкові види контролю, яким підлягає цей товар (вантаж), і послідовність їх проведення; в) перевіряє: наявність на контейнерах і цілісності забезпечень митних органів інших країн, вантажовідправників або перевізників; відсутність слідів несанкціонованого доступу до товару (вантажу). За рішенням керівника підрозділу митного оформлення чи іншої посадової особи підрозділу, яка має право приймати таке рішення, може бути проведений митний огляд товарів (вантажів) після подання оператором заявки на навантаження, але до моменту навантаження контейнерів на фітингові спеціалізовані платформи контейнерного поїзда; г) оформлює уніфіковану митну квитанцію МД-1 для сплати єдиного збору в установленому законодавством порядку; ґ) проставляє в разі відсутності зауважень відбиток штампа „Під митним контролем” (далі – штамп ПМК) на товаросупровідних документах. У разі виявлення ознак порушення митних правил посадова особа підрозділу зобов’язана вжити заходів для запобігання цим порушенням та їх фіксування у порядку, установленому законом. При виявленні порушень, що не мають ознак порушень митних правил, посадова особа підрозділу інформує про таке порушення інші компетентні органи за належністю. 2.4. Після проставлення на товаросупровідних документах відбитка штампа ПМК контейнери з товарами (вантажами) навантажують під митним контролем на фітингові спеціалізовані платформи контейнерного поїзда. 3. Порядок взаємодії посадових осіб митниці з працівниками залізниці при проведенні митного контролю товарів (вантажів) у митниці призначення: 3.1. Уповноважена особа оператора повідомляє підрозділ митниці призначення, посадові особи якого здійснюватимуть митний контроль і митне оформлення товарів (вантажів), про прибуття контейнерного поїзда на станцію призначення й одночасно подає документи, потрібні для здійснення митного контролю. 3.2. Посадова особа підрозділу митного органу: а) перевіряє: товаросупровідні документи; відповідність відомостей, що містяться в товаросупровідних документах, відомостям, заявленим у ВТД або ПД, або ПП; наявність уніфікованої митної квитанції МД-1 про сплату єдиного збору; наявність і цілість забезпечень на контейнерах; відсутність слідів несанкціонованого доступу до товарів (вантажів); наявність у графі „Кінцеве місце доставки” (Final place of delivery) ордерного коносамента запису: „USCTS „Liski”, Kyiv” („УДЦТС „Ліски”, Київ) або „USCTS „Liski”, Odesa” („УДЦТС „Ліски”, Одеса), або „USCTS „Liski”, Dnipropetrovs’k” („УДЦТС „Ліски”, Дніпропетровськ), або „USCTS „Liski”, Kharkiv” („УДЦТС „Ліски”, Харків), або „USCTS „Liski”, Donets’k” („УДЦТС „Ліски”, Донецьк), або „USCTS „Liski”, Luhans’k” („УДЦТС „Ліски”, Луганськ) та інших; б) у разі відсутності зауважень підтверджує доставку товарів (вантажів) у встановленому законодавством порядку, а також проставляє відбиток штампа ПМК на аркушах залізничних накладних. 3.3. У разі виявлення пошкодження забезпечення чи слідів несанкціонованого доступу до товару (вантажу) здійснюється його митний огляд обов’язково в присутності вповноваженої особи оператора та посадової особи підрозділу по боротьбі з контрабандою та порушеннями митних правил митниці призначення. За результатами огляду складаються акт загальної форми й акт про проведення митного огляду товарів за формою, наведеною в додатку 2 до Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби від 20.04.2005 № 314 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.2005 за № 439/10719 (зі змінами). У разі відповідності оглянутого товару (вантажу) відомостям, заявленим про нього в товаросупровідних документах, на контейнер накладається митне забезпечення. Інформація про номер митного забезпечення вноситься до акта загальної форми й акта про проведення митного огляду товарів. При виявленні невідповідності оглянутого товару (вантажу) відомостям, заявленим про нього в товаросупровідних документах, посадова особа митниці призначення вживає заходів, передбачених законодавством України. 3.4. Контейнери з товарами (вантажами), що прибули в митницю призначення, розміщуються в зонах митного контролю (постійних або тимчасових) вантажного митного комплексу, створених згідно з вимогами Митного кодексу України та Порядку створення зон митного контролю та їх функціонування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002 № 1947 (зі змінами). За зверненням оператора (уповноваженої особи оператора) і з дозволу митниці призначення контейнери з товарами (вантажами) можуть бути розміщені також на складі тимчасового зберігання (відкритого типу) оператора (далі – СТЗ). 3.5. З метою зменшення часу простою контейнерів і для повернення порожніх контейнерів у морські торговельні порти України митниця призначення може погодити, за зверненням оператора (уповноваженої особи оператора), перевантаження товарів (вантажів) з контейнерів на СТЗ для подальшого їх зберігання під митним контролем відповідно до законодавства України. 3.6. До подання документів і дозволів (у випадках передбачених законодавством), потрібних для здійснення митного контролю й митного оформлення товарів у повному обсязі, контейнери з товарами (вантажами) перебувають під митним контролем та охороною оператора. 3.7. Оператор забезпечує доставку контейнерів з товарами (вантажами), що прибули в митницю призначення на адресу вантажоодержувачів, розташованих у зоні діяльності інших митниць, внутрішнім митним транзитом. ІІІ. Прикінцеві положення 1. Якщо з технічних причин та/або на вимогу митного органу під час переміщення контейнерного поїзда здійснюється відчеплення однієї чи декількох фітингових спеціалізованих платформ чи передчасне вивантаження одного чи декількох контейнерів, то залізнична станція, на якій проведено відчеплення або вивантаження: складає про це акт загальної форми; звертається з письмовою заявою до митного органу для продовження строку доставки товару (вантажу) у митницю призначення відповідно до Інструкції про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з товарами (вантажами), переміщуваними залізничними вантажними поїздами, з працівниками залізниць України, затвердженої наказом Державної митної служби України й Міністерства транспорту та зв’язку України від 18.09.2008 № 1019/1143. Директор Департаменту організації митного контролю та роботи митних посередників Державної митної служби України А.І.Сербайло Директор Департаменту залізничного транспорту Міністерства інфраструктури України М.П.Снітко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України й Міністерства
інфраструктури України
__.__.2010 № ____/____

Інструкція про взаємодію посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з порожніми вантажними вагонами, які використовуються в міжнародному сполученні, і працівників залізниць України

1. Загальні положення 1.1. Ця Інструкція розроблена з метою узгодження дій посадових осіб митних органів, що здійснюють митні процедури з порожніми вантажними вагонами, які використовуються в міжнародному сполученні, і працівників залізниць України. 1.2. Переміщення порожніх вантажних вагонів у міжнародному сполученні здійснюється відповідно до міжнародних угод, учасницею яких є Україна, Митного кодексу України (далі – Кодекс) і чинного законодавства України. 1.3. Терміни вживаються в цій Інструкції в таких значеннях: вагонна відомість – документ, який засвідчує факт передання вагонів залізницею однієї держави залізниці іншої держави й складений за формою, наведеною в додатку 3 до „Угоди про „Правила користування вантажними вагонами у міжнародному сполученні” (далі – ПКВ) (Організація співпраці залізниць, Варшава, 01.01.2009); вагони парку залізничних адміністрацій – вагони, що належать залізницям – учасницям Угоди про спільне використання вантажних вагонів і контейнерів власності держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав, Латвійської Республіки, Литовської Республіки, Естонської Республіки (Москва, 12.03.1993) та вагони колії 1435 мм інвентарного парку, що належать європейським залізницям, які мають дванадцятизначну нумерацію без нанесення на борту літери „Р” „Єдині привила до договорів про використання вагонів у міжнародному сполученні (додаток D до Конвенції про міжнародні залізничні перевезення (КОТІФ)”; власні вантажні вагони колії 1520 мм (далі – власні вагони) – вантажні вагони всіх типів, що належать юридичним і фізичним особам, які мають восьмизначну нумерацію, що починається на цифру „5” (Правила експлуатації та по номерного обліку приватних вантажних вагонів, Протокол 29 засідання Ради по залізничному транспорту держав-учасниць Співдружності, 19-20.06.2001, м. Клайпеда), а також інвентарного парку, що відповідають вимогам Тимчасових правил про порядок експлуатації та по номерного обліку приватних вантажних вагонів, що мають нумерацію інвентарного парку (50 засідання Ради по залізничному транспорту держав-учасниць Співдружності, 21-22.05. 2009, м. Мінськ); власні вантажні вагони колії 1435 мм (далі – власні вагони) – вантажні вагони всіх типів, що належать юридичним та фізичним особам, які мають дванадцятизначну нумерацію, а на борту нанесено літеру „Р” „Єдині привила до договорів про використання вагонів у міжнародному сполученні (додаток D КОТІФ); орендовані вагони – вантажні вагони всіх типів колії 1520 мм з нумерацією інвентарного парку, які здані в оренду залізничними адміністраціями (Угода про порядок експлуатації, по номерного обліку та розрахунків за користування вантажними вагонами інвентарного парку, переданими в оренду (тимчасове користування), що переміщуються у міжнародному сполученні (Протокол 46 засідання Ради по залізничному транспорту держав-учасниць Співдружності, 17.19.05.2007, м. Астана); передатна відомість (передатна поїзна відомість) – документ, який засвідчує факт передання вантажних вагонів однією залізницею іншій і складений за формою, наведеною в додатку 36 до Службової інструкції до Угоди про вантажне міжнародне сполучення (зі змінами) (Організація співпраці залізниць, Варшава, 01.07.2010). Інші терміни використовуються в цій Інструкції в значеннях, установлених Кодексом, Угодою про правила користування вагонами в міжнародному сполученні (Організація співпраці залізниць, Варшава, 01.01.92). 1.4. Передання вагонів залізничним адміністраціям Республіки Білорусь, Республіки Молдова та Російської Федерації здійснюється за передатною відомістю, а залізничним адміністраціям Республіки Польща, Словацької Республіки, Угорської Республіки та Румунії – за вагонною відомістю, які складаються стороною, яка здає вагони, а Грузії та Республіки Болгарія при поромному сполученні здійснюються за узгодженою передатною та вагонною відомостями. 1.5. Вагони вважаються переданими (прийнятими) з моменту підписання передатної відомості (передатної поїзної відомості, вагонної відомості) і проставлення працівником залізниці або агентом з передачі календарного штемпеля станції сторони, яка приймає (здає) вагони. Передатні відомості (передатні поїзні відомості), вагонні відомості повинні мати безперервну нумерацію з початку календарного року. 1.6. До обігу в міжнародному сполученні допускаються порожні вагони всіх типів. 1.7. Залізниця, до якої приписаний власний вагон, приймає рішення про його допуск до курсування в міжнародному сполученні, а також регулює з його власником всі питання, пов’язані з пошкодженням, ремонтом, списанням, обліком, втратою вагона чи його частин. 1.8. Декларування здійснюється шляхом заявлення митному органу в пункті пропуску (пункті контролю) за передатною відомістю (передатною поїзною відомістю, вагонною відомістю) або натурним листом даних про порожні вантажні вагони та мету їх переміщення (під навантаження, оренду, ремонт та інше). 1.9. Порожні вантажні вагони декларуються в місці перетину кордону України або в митному органі за місцем розташування власника транспортного засобу. 1.10. Порядок реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів на залізничному транспорті України загального користування регламентовано Правилами реєстрації та експлуатації власних вантажних вагонів, затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 28.09.2004 № 856 й зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 15.10.2004 за № 1316/9915. 1.11. Власні порожні вагони переміщуються через митний кордон України згідно із Правилами перевезення власних вантажних вагонів та вагонів залізниці, зданих нею в оренду (додаток 10 до Угоди про міжнародне залізничне вантажне сполучення (СМГС) (далі – УМВС)). При цьому при пред’явленні до перевезення порожніх вагонів, що не належать залізниці або зданих нею в оренду, відправник повинен представити заповнену ним накладну за формою, наведеною в додатку 12.1 або 12.2 до УМВС. При пред’явленні до перевезення такого порожнього вагона відправник учиняє запис у накладній у графі „Найменування вантажу” „Порожній вагон, що не належить залізниці. З-під __________ (найменування вантажу). Власник _____________” або „Порожній вагон, зданий в оренду. З-під ______________ (найменування вантажу). Орендар ______________”. 1.12. Для здійснення митного контролю порожніх вантажних вагонів між Регіональною інформаційною митницею Державної митної служби України та Головним інформаційно-обчислювальним центром Укрзалізниці (далі – ГІОЦ УЗ) на підставі Генеральної угоди про співробітництво та організацію взаємовідносин між Держмитслужбою та Укрзалізницею від 11.08.99 встановлюється періодичний обмін інформацією про вантажні вагони інвентарного парку Укрзалізниці та власні вантажні вагони, приписані до залізниць України, які зареєстровані в автоматизованому банку даних вантажних вагонів (порядок обміну та обсяги необхідної інформації можуть встановлюватися окремими спільними наказами), що використовуються у міжнародних перевезеннях: 1.13. У разі не повернення на територію України вагонів інвентарного парку, якими перевозяться товари (вантажі) під митним контролем, протягом шести місяців, залізниця на балансі якої знаходяться такі вагони, здійснює дії відповідно до параграфа 7 розділу I ПКВ. Про випадки неповернення вагонів інвентарного парку на територію України у встановлений термін, Укрзалізниця інформує Держмитслужбу. 1.14. Суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності (далі – суб’єкти ЗЕД), яким належать власні вантажні вагони, подають до митного органу за місцем реєстрації письмове зобов’язання за формою, установленою в додатку 1 до цієї Інструкції про зворотне ввезення (вивезення) власних порожніх вантажних вагонів. Посадова особа відповідного структурного підрозділу митного органу через Регіональну інформаційну митницю уносить відомості про надане зобов’язання (номер, строк дії тощо) і код митного органу до бази даних реєстру вагонів (https//172.20.20.130 „Митне оформлення” „Залізничні вагони”). 1.15. Строки тимчасового ввезення (вивезення) порожніх вантажних вагонів не повинні перевищувати встановлених законодавством. До закінчення строку дії зобов’язання суб’єкти ЗЕД, яким належать власні вантажні вагони, оформлюють нове зобов’язання на визначений законодавством строк. 1.16. Митний орган, якому суб’єктом ЗЕД надано письмове зобов’язання про зворотне ввезення (вивезення) порожніх власних вантажних вагонів, здійснює контроль за його виконанням. У разі порушення суб’єктом ЗЕД наданого зобов’язання митним органом вирішується питання щодо притягнення його до відповідальності згідно з чинним законодавством. 2. Порядок взаємодії посадових осіб митного органу з працівниками залізниці при проведенні митного контролю порожніх вантажних вагонів, що належать резидентам 2.1. Після отримання від працівників прикордонної передавальної станції (пункту контролю) інформації про прибуття вантажного поїзда та отримання передатної відомості (передатна поїзна відомість, вагонної відомості) або натурного листа, у тому числі на підставі інформації в електронному вигляді, попередньо отриманої до прибуття поїзда на прикордонну передавальну станцію, посадова особа митного органу: при в’їзді (прибутті) – вивчає та аналізує наявну інформацію про кількість переміщуваних порожніх вагонів уточнює інформацію про їх наявність в базі даних. За відсутності зауважень приймає рішення про пропуск їх на митну територію України. У разі неможливості пропуску порожніх вантажних вагонів у графі „Примітки” передатної (передатної поїзної відомості) чи вагонної відомості, напроти номерів таких вагонів, посадова особа митного органу вчиняє відповідний запис, а працівником залізниці в установленому порядку складається Акт загальної форми (далі – Акт); при виїзді – вивчає та аналізує наявну інформацію про кількість переміщуваних порожніх вантажних вагонів, звіряє інформацію про їх наявність в базі даних. За відсутності зауважень приймає рішення про випуск порожніх транспортних засобів за межі митної території України. У разі необхідності уточнення інформації про переміщувані порожні вагони посадові особи митних органів і працівники залізниць взаємодіють відповідно до пунктів 4.1 і 4.2 глави 4 цієї Інструкції. 2.2. Підставою для випуску за межі території України порожніх вантажних вагонів є відомості, зазначені у передатній відомості, перевізних документах, натурному листі і у базі даних, а також інформації про надане зобов’язання для власних порожніх вагонів. 2.3. Орендовані резидентами вагони, що приписані до залізниць інших держав, які використовуються для здійснення внутрішніх і міжнародних перевезень, підлягають декларуванню митним органам за місцем здійснення суб’єктами ЗЕД господарської діяльності відповідно до статті 206 Кодексу, постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 № 1855 „Про допущення товарів до переміщення через митний кордон України в режимі тимчасового ввезення (вивезення)”, Порядку застосування митного режиму тимчасового ввезення (вивезення), затвердженого наказом Державної митної служби України від 28.03.2000 № 173 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.2000 за № 250/447 (зі змінами), або за місцем фактичного знаходження вагонів відповідно до Порядку прийняття митними органами погодженого рішення про місце здійснення митного оформлення товарів, затвердженого наказом Державної митної служби України від 09.11.2004 № 801 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1522/1012 (зі змінами). 3. Порядок взаємодії посадових осіб митного органу з працівниками залізниці при проведенні митного контролю порожніх вантажних вагонів, що належать нерезидентам 3.1. Порожні вантажні вагони, які належать нерезидентам і переміщуються через митний кордон України, пропускаються на підставі відомостей, зазначених: при в’їзді (прибутті) в (для навантаження та вивезення товарів за межі території України, а також прохідному митному транзиті) – у перевізних документах, передбачених міжнародними угодами в галузі залізничного транспорту, – у передатній відомості (передатній поїзній відомості), вагонній відомості та натурному листі, пред’явленому працівниками залізниці на прикордонній передавальній станції. У разі неможливості прийняття рішення про пропуск порожніх вантажних вагонів, а також у випадках, зазначених у пункті 15.7 параграфа 15 ПКВ, посадові особи митних органів і працівники залізниць взаємодіють відповідно до абзацу другого пункту 2.2 глави 2 цієї Інструкції; при виїзді – у передатній відомості (передатній поїзній відомості), вагонній відомості, а також у натурному листі, пред’явленому працівниками залізниці на прикордонній передавальній станції. У разі необхідності уточнення інформації про переміщувані порожні вагони посадові особи митних органів і працівники залізниць взаємодіють відповідно до пунктів 4.1 і 4.2 глави 4 цієї Інструкції. 3.2. Зворотне вивезення порожніх вантажних вагонів, увезених на митну територію України, здійснюється після завершення транспортних операцій, з метою яких їх було ввезено. 4. Порядок взаємодії посадових осіб митних органів і працівників залізниць при виникненні нестандартних ситуацій 4.1. У разі відсутності або недостатньої інформації про переміщувані порожні вантажні вагони, приписані до залізниць України, та наявності інформації чи підстав вважати, що вони переміщуються, як товар, посадова особа, яка проводить митний контроль, звертається до працівника залізниці прикордонної передавальної станції щодо необхідності уточнення в ГІОЦ УЗ інформації про належність їх до парку залізничних адміністрацій, до власних вантажних вагонів, орендованих та іншу наявну інформацію. 4.2. При відсутності необхідної інформації в ГІОЦ УЗ про такі порожні вантажні вагони, до з’ясування обставин та прийняття остаточного рішення щодо їх подальшого переміщення, вони підлягають виключенню зі складу поїзда для проведення митного контролю відповідно до пункту 1.1 наказу Держмитслужби від 05.11.2002 № 610 „Про визначення переліку виняткових випадків, коли окремі вагони, локомотиви, інші елементи рухомого складу можуть бути виключені зі складу поїзда для проведення митного контролю”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.11.2002 за № 901/7189. 4.3. Для здійснення контролю за строками тимчасового вивезення (ввезення) порожніх вантажних вагонів ГІОЦ УЗ щомісячно, до 5 числа, надає інформацію Держмитслужбі про власні вантажні вагони, приписані до залізниць України, які станом на останній день попереднього місяця перебували за межами України. В цій інформації вказується номер вагону, станція передання та дата його здачі залізницями України. 4.4. Для забезпечення виконання частини третьої статті 119 Митного кодексу України ГІОЦ УЗ щомісячно, до 5 числа, надає інформацію Держмитслужбі про власні вагони, приписані до залізниць країн СНД та Балтії, що після вивантаження використовуються для внутрішніх перевезень на митній території України. 4.5. Інформацію, вказану в пункті 4.3 цієї глави, Держмитслужба направляє митним органам, у зоні діяльності яких розташований підрозділ залізниці, до якого приписаний такий вагон, а інформацію, наведену у пункті 4.4 цієї глави до митних органів у зоні діяльності яких здійснювалися такі операції. 4.6. Митні органи, які отримали таку інформацію, проводять відповідні заходи щодо з’ясування причин неповернення транспортних засобів у встановлений законодавством строк, та за результатами яких здійснюють заходи, передбачені митним законодавством України. 4.7. Головне управління перевезень та ГІОЦ УЗ забезпечують постійний контроль за використанням вагонів, приписаних до залізниць України, ведуть їх облік, здійснюють розшук і повернення. 5. Особливості контролю за переміщенням вантажних вагонів та запасних частин для їх ремонту 5.1. Вагони, переставлені на візки іншої колії, повертаються через ту прикордонну станцію, на якій було проведено їх заміну. Направлені для проведення ремонту пошкоджених частин вагону колісні пари, ресори, спіральні пружини візків, букси, підшипники, буфера й автоматичні пристрої для з’єднання вагонів оформляються за дорожньою відомістю. При цьому, відповідно до пункту 6.12 ПКВ у дорожній відомості в графі „Найменування вантажу” зазначається: „Вантаж звільнений від митних платежів при ввезенні, вивезенні і транзиті”, а також зазначається номер та тип вагона для якого призначається відправлена запасна частина або з якого ця пошкоджена частина була знята. Запасні частини для ремонту власних вагонів повинні бути направлені за вимогою відповідно до пункту 11.5 ПКВ з залізниці, до якої приписаний пошкоджений вагон. Пошкоджені частини повинні бути повернуті через ті прикордонні станції, через які переміщувалися запасні частини для заміни. 5.2. Довідкова інформація про нумерацію вантажних вагонів наведена в додатку 2 до цієї Інструкції, а довідкова інформація щодо назви залізниць із зазначенням кодів та скорочених назв на основі ISO 3166 – у додатку 3 до цієї Інструкції.
Директор Департаменту організації
митного контролю та роботи митних
посередників Державної митної служби України

А.І.Сербайло

Директор Департаменту залізничного
транспорту Міністерства інфраструктури
України

М.П.Снітко


Державна митна служба України