ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Оглядова таблиця змін Закону України від 23.11.2018р.№2628  "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких  інших законодавчих актів України щодо покращення  адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів"  - 2018/12/27 

2018/12/27

26 грудня 2018, 17:20 ( Комітет з питань податкової та митної політики )

Закон України  «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 року  №2628-VIII  
(законопроект реєстр.№9260)

 

Податок

Закон  № 2628

 

Адміністрування податків, зборів, платежів 

   - глосарій   доповнено  новими визначеннями термінів для цілей розділу IV - “передавання інформації”, “отримання інформації”,  “розміщення інформації”, “внесення інформації ”, а також  для цілей розділу XII ПКУ -  “внутрішній туризм ”,  “в"їзний туризм ”;

  - зобов?язано контролюючі органи подавати органам місцевого самоврядування щомісячну звітність про суми нарахованих та сплачених податків і зборів (в т.ч. про надмірно сплачені), суми податкового боргу та щоквартальну звітність про суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань,  податкового боргу, списаного податкового боргу, суми наданих податкових пільг (в т. ч. втрати від їх надання);

- визначено, що платник податків не може відмовитися від використання податкової пільги з податку на додану вартість;

- передбачено, що при ліквідації платника податків документи пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів передаються до архіву,

    - у зв’язку з припиненням антитерористичної операції та початком операції Об’єднаних сил правовий режим оподаткування платників податків на тимчасово окупованій території та території населених пунктів на лінії зіткнення, передбачений пунктом 38 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» поширено на період проведення операції Об’єднаних сил;

збільшено термін з 5 робочих днів до 10 робочих днів для подання платником податків доконтролюючого органу заперечень та/або додаткових документів до акта перевірки;

змінено термін з 10 календарних днів до 10 робочих днів для подання скарги на рішення контролюючих органів при адміністративному оскарженні;

збільшено термін для прийняття податкового повідомлення-рішення з 10 робочих днів до 15 робочих днів;

- уточнено норму щодо нарахування пені (після спливу 90 календарних днів за граничним терміном сплати податкових зобов’язань) при самостійному нарахуванні суми податкового зобов’язання платником податків в уточнюючому розрахунку;

- надано право контролюючим органам звертатися до суду щодо вилучення в дохід держави (конфіскацію) пального або спирту етилового, транспортних засобів, ємностей та обладнання у разі виявлення порушень норм Податкового кодексу України;

- доповнено  функції контролюючих органів питаннями щодо  запобігання та виявлення порушень законодавства в сфері виробництва та обігу пального;

- доповнено підставами для проведення камеральної перевірки при операціях з реалізації спирту та позапланової податкової перевірки в разі виявлення розбіжностей в Єдиному реєстрі акцизних накладних та декларацій;

- встановлена відповідальність за реалізацію суб’єктами господарювання  спирту етилового без їх реєстрації платниками акцизного податку;

- з 1 жовтня 2019 року встановлена відповідальність за порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних при реалізації спирту етилового, за порушення з вини платника податку акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних при реалізації спирту етилового, відсутність з вини платника акцизного податку, який отримав пальне або спирт етиловий, реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних другого примірника акцизної накладної/другого примірника розрахунку коригування протягом більш як 
120 календарних днів після граничного терміну реєстрації другого примірника акцизної накладної/розрахунку коригування, а також за порушення правил обліку, виробництва та обігу спирту етилового на акцизних складах; за відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу;

- з 1 січня 2020 року встановлена відповідальність за незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового.

Податок на прибуток підприємств

- у зв’язку із запровадженням з 01.01.2019 року МСФЗ -16 «Оренда», згідно з яким операції оперативної та фінансової оренди визнаватимуться активом з права користування (а не основними засобами), надано визначення такого активу;

- встановлено, що  активи з права користування не амортизуються; обмеження у розмірі 30%  не застосовуються до активів з права користування та операцій здійснених з Накопичувальним фондом та недержавними пенсійними фондами;

- з визначення деривативу виключена вимоги щодо стандартизації форми такого договору, затвердженоїКМУ;

- з метою врегулювання доходів посередників у страховій діяльності встановлено обмеження у вигляді нормативу витрат для страховика, які він може запланувати на виплату посереднику без коригування фінансового результату до оподаткування, встановленоа коригування фінансового результату до оподаткування страховики в сторону збільшення, у разі перевищення встановленого нормативу витрат;

- щодо трансфертного ціноутворення:

 уточнено, що внутрішньогосподарські операції між нерезидентом і його постійним представництвом є також контрольованими операціями;

 при визначенні операції контрольованою будуть враховувати не тільки пов’язаних, а і непов’язаних осіб, що беруть участь в такому ланцюгу;

уточнено положення щодо операцій які здійснюються з нерезидентом з «офшорної» юрисдикції;  

надано право платнику податку обґрунтовувати вибір так званого «багаторічного періоду» для визначення зіставності операції;

з метою унеможливлювання зловживань встановлена можливість  переривати термін перевірки з питань трансфертного ціноутворення у разі звернення платника до суду щодо оскарження такої перевірки;

 удосконалено норми щодо взаємодії платника податку і податкових органів під час проведення перевірки щодо трансфертного ціноутворення;

- уточненні положення  щодо неприбутковості недержавних пенсійних фондів;

- подовжено на 1 рік (до 31 грудня 2019 рокуправо на застосування прискореної амортизації основних засобів.

Податок на доходи фізичних осіб

- посилено вимоги до обробки та захисту інформації про об’єкти нерухомості та їх вартість, приведено у відповідність з чинним законодавством повноваження державного регулятора в сфері оцінки об’єктів нерухомого майна для цілей оподаткування; передбачено що посилення вимоги до обробки та захисту інформації про об’єкти нерухомості та їх вартість мають зворотну дію в часі та застосовуються з 1 січня 2018 року;

- запроваджена реєстрація нотаріусів в Єдиній базі даних звітів про оцінку майна; уточнені технічні особливості внесення інформації зі звітів про оцінку до єдиної бази даних звітів про оцінку здійснюється суб’єктами оціночної діяльності через авторизовані електронні майданчики; встановлено, що Порядок визначення оціночної вартості нерухомості та об"єктів незавершеного будівництва, що продаються (обмінюються), визначається Фондом державного майна України;

- технічно уточнено, що звільняється від оподаткування сума доходів, отриманих платником податку у вигляді процентів, що нараховані на державні цінні папери, емітовані МФУ та на боргові зобов"язання НБУ, а також сума доходів, отриманих нерезидентами у вигляді процентів, нарахованих на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов’язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, якщо такі цінні папери придбані нерезидентами за межами території України (дзеркальна норма до пп.165.1.2);

- запроваджена обовязкова участь податкового агента при проведенні операцій з державними цінними паперами, емітованими МФУ  та  борговими зобов"язаннями НБУ;

- становлено, що не підлягає оподаткуванню страхова виплата, страхове відшкодування абовикупна сума, яке виплачується як страховиком – резидентом, так и страховиком – нерезидентом;

- виключені з переліку іноземних доходів звільнені від оподаткування суми страхової виплати, страхового відшкодування або викупної сума, отримані від страховика-нерезидента;

- встановлено, що від оподаткування звільняється сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад"юнкту, у розмірі податкової соціальної пільги, визначної за правилами  підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 ПКУ (на сьогодні 2400 грн. на місяць), яка виплачується не тільки з бюджету, а й з будь-яких інших джерел;

- редакційно уточнена норма щодо не оподаткування вартості дарунків (в частині, що не підлягає оподаткуванню);

- уточнено, що однією з умов отримання фізичними особами, які мають статус внутрішньо переміщених осіб, податкової знижки на оренду житла, є відсутність в ії родичів І-го ступеня споріднення власного житла;

 

Податок на додану вартість

- з 1 січня 2021 року змінено порядок адміністрування операцій з ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових відправленнях або у міжнародних експрес відправленнях, зокрема, оператори поштового зв"язку, експрес-перевізники визначатимуться особами,  відповідальними за сплату до бюджету ПДВ, нарахованого при ввезенні товарів на митну територію України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, а також запроваджуватиметься механізм подання тимчасових реєстрів міжнародних поштових відправлень та міжнародних експрес-відправлень при ввезенні  на митну територій України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує 150 євро;

- з 1 липня 2019 року зменшено  з 150 євро до 100 євро розмір сумарної фактурної вартості товарів, які можуть ввозитися у міжнародних поштових відправленнях або у міжнародних експрес відправленнях без сплати ПДВ;

- уточнено порядок податкового обліку для операторів поштового зв"язку, експрес-перевізників, а також встановлено перехідний період до нових правил оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України товарів у міжнародних поштових відправленнях або у міжнародних експрес-відправленнях та визначається особливості податкового обліку з ПДВ для таких операцій;

 

- уточнена термінологія  в сфері житлово-комунального господарства при застосуванні касового методу визначення податкових зобов’язань та податкового кредиту з ПДВ;

- продовжено на 3 роки (до 1 січня 2022 року) дію касового методу визначення податкових зобов’язань і податкового кредиту з ПДВ при постачанні електричної та/або теплової енергії, вугілля, продуктів його збагачення, та послуг водопостачання;

- встановлено, що конверсія радіочастотного ресурсу України не є об’єктом оподаткування ПДВ;

- доповнено перелік обов’язкових реквізитів податкової накладної новим реквізитом “індивідуальний податковий номер”;

- звільнено від оподаткування ПДВ  операції з суборенди земельних ділянок, що перебувають у власності держави або територіальної громади, якщо кошти за такі послуги у повному обсязі сплачуються безпосередньо на відповідні рахунки органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів;

продовжено на 3 роки (до 1 січня 2022 року)  дію тимчасової норми щодо звільнення від оподаткування ПДВ операції з постачання, у тому числі ввезення на митну територію України та вивезення з митної території України металобрухту та макулатури;

- перелік товарів, при ввезенні на митну територію України та постачання на митній території України яких, тимчасово, у період проведення Операції об’єднаних сил, не сплачується ПДВ, доповнено товарами, які, зокрема, використовуються для автоматичного оброблення інформації

продовжено до 31 грудня 2020 року (за чинною редакцією до 1 березня 2019 року) дію тимчасової норми щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання та ввезення на митну територію України лікарських засобів та медичних виробів на підставі договорів з спеціалізованими організаціями у межах виконання бюджетних програм із забезпечення медичних заходів державних програм та/або комплексних заходів програмного характеру у сфері охорони здоров’я

продовжено на 3 роки (до 1 січня 2022 року) дію тимчасової норми щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України  вугілля та продуктів його збагачення;

продовжено на 4 роки (до 31грудня 2022 року) дію тимчасової норми щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України електромобілів;

  - тимчасово до 31 грудня 2022 року звільнено від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України вітроенергетичних генераторних установок, приладів напівпровідникових, фоточутливих, трансформаторів потужністю понад 10 000 кВ А, інверторів потужністю понад 7.5 кВА;

- доповнено перелік товарів, на які  тимчасово до 1 січня 2020 року надається розстрочення на сплату ПДВ та змінено порядок забезпечення такого розстрочення гарантіями;

 - встановлено, що  у 1 кварталі 2019 року постачальникам електричної енергії надається можливість коригування податкових зобов’язань з ПДВ у разі повернення одним постачальником електричної енергії коштів, що були отримані ним в якості попередньої оплати від покупця, новому постачальнику електричної енергії, який і буде фактично постачати електроенергію покупцю.

Акцизний податок:

 

- з метою підвищення контролю за обігом пального з 1 липня 2019 року  запроваджено відображення в Системі електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) фактичного руху палива в розрізі місць зберігання (за чинною редакцією облік здійснюється в розрізі суб’єктів господарювання), запроваджено з 1 січня 2019 року до 1 червня 2019 року перехідний період для суб’єктів господарювання які є в системі  електронного адміністрування реалізації пального розподілити свої обсяги між акцизними складами;

- запроваджено контроль за цільовим використанням пального, призначеного для цілей авіаційного транспорту (бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів), встановлено відповідальність за використання такого товару не за призначенням (у разі нецільового використання пального застосовувати збільшуючий коефіцієнт 10);

-  запроваджено особливості оподаткування бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів, а також порядок видачі та погашення податкового векселя, що видається при ввезенні та виробництві такого палива; запровадження з 1 січня 2019 року до 30 червня 2019 року (включно) перехідного періоду та можливість погашення податкових векселів виданих виробниками та імпортерами бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів згідно з пунктом 229.8 статті 229 ПКУ;

- встановлені строки для розпорядників акцизних складів залежно від наявних об’ємів резервуарів наобладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20 000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року, перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20 000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року, не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року;

- запроваджено з 1 липня 2019 року ведення в СЕАРП окремого обліку за переміщенням спирту;

встановлено нульову ставку акцизного податку на спирт етиловий, який використовується для виробництва харчового оцту, парфумерно-косметичної продукції та продукції технічного призначення;

- для забезпечення контролю за цільовим використанням спирту встановлено перелік вимог до підприємств, які отримують спирт за нульовою ставкою акцизного податку, та передбачити, що такі підприємства мають бути обладнані витратомірами отриманого спирту і витратомірами обсягу виробленої продукції, інформація з яких щоденно передається в контролюючі органи;

- передбачено, що дані про обсяг отриманого спирту етилового та виробленої продукції з його використанням передаються електронними засобами зв"язку у формі електронних документів;

- запроваджено  з 1 січня 2020 року зіставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового  з СЕАРПСЕ та показників витратомірів-лічильників і рівнемірів – лічильників рівня пального у резервуарі щодо обсягів обігу та залишків пального в розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД та показників Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового щодо обсягів обігу спирту етилового у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів;

- класифікацію виноробної продукції з 1 березня 2019 року приведено до вимог директиви ЄС щодо гармонізації структур акцизних зборів на спирт та алкогольні напої визначені директивами Ради від 19.10.1992 № 92/83/ЄЕС та № 92/84/ЄЕС;

ставки акцизного податку та  мінімальне податкове зобов’язання на тютюнові вироби збільшені  з 1 липня 2019 року на 9% (з 1 січня 2019 року ці показники збільшені за чинною редакцією на 20%), тобто загальне збільшення близько  31.2% порівняно з цими показниками 2018 року, відповідно перераховані зазначені показники, встановлені  задля їх щорічного збільшення  до 2025 року з метою досягнення європейських стандартів; 

Екологічний податок

- встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти господарювання (визначені пунктом 240.1 статті 240 ПКУ), якими здійснюються такі викиди у обсязі, що не перевищує 500 тон за рік;

збільшено ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) стаціонарними джерелами з 0,41 грн./тонну до 10 грн./тонну;

- передбачено що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового (звітного) року зменшується на обсяг викидів у розмірі 500 тон за рік.

Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин 

 

- передбачено що урановмісні корисні копалини, видобуті на стадії геологічного вивчення, не належать до об’єктів оподаткування рентною платою за користування надрами;

збільшено ставки рентної плати за користування надрами для видобування нафти і конденсатуна 2 відсоткових пункти;

- встановлено, що у 2019 році до ставки рентної плати за користування надрами для видобування залізної руди застосовується коефіцієнт 1,1.

Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів

ставки рентої плати за спеціальне використання лісових ресурсів збільшено на 50% для заготівлі основних лісових порід та неосновних лісових порід.

Податок на майно

- встановлено, що у сільськогосподарських товаровиробників -  фізичних осіб не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно будівлі, споруди, які відносяться до класу “Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства” (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.

 

Земельний податок

- надано право органам місцевого самоврядування не обов’язково установлювати податок на майно в частині земельного податку за лісові землі;

встановлено ставку земельного податку за земельні ділянки,  нормативну грошову оцінку яких проведено для лісових земель не більше 0,1% від їх нормативної грошової оцінки;

встановлено ставку земельного податку за земельні ділянки,  нормативну грошову оцінку яких не проведено для лісових земель (в межах та поза межами населених пунктів) не більше 0,1% від  нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

скасувано для земель, наданих для залізниць у межах смуг відведення, справляння земельного податку у розмірі 25 % податку, обчисленого відповідно до ПКУ;

- встановлено, що індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населенних пунктів та інших земель несільхозгосподарського призначення застосовується із значенням 100%.

Туристичний збір

- диференційовано ставку туристичного збору залежно від виду туризму: для внутрішнього туризму ставка становитиме до 0,5%, а для в’їзного туризму - до 5% від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року;

- базою справляння туристичного збору для податкових агентів визначена загальна кількість діб проживання (ночівлі) платника збору;

- передбачено порядок справляння та сплати туристичного збору на умовах авансових внесків.

Спрощена система оподаткування оподаткування

- суб’єктам господарювання, які здійснюють продаж сидру та пері (без додання спирту) надана можливість бути  платниками єдиного податку першої-третьої групи;

- малим виробництвам виноробної продукції надана можливість бути платниками єдиного податку четвертої групи;

 

встановлена обов’язковість застосування РРО при продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення;

- встановлено, що індекс споживчих цін за 2017-2023 роки, що використовується для визначення величини коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь та /або водного фонду для цілей оподаткування єдиним податком четвертої групи, застосовується із значенням  100%.

Військовий збір

звільнено від оподаткування військовим збором доходи, отримані від здавання (продажу) вторинної сировини, побутових відходів, брухту чорних  та кольорових металів, включаючи використані (виснажені) акумулятори електричні свинцево-кислотні, залишки та брухт електричних акумуляторів із вмістом свинцю, та брухт дорогоцінних металів, проданий Національному банку України.

Інші кодекси та закони України

Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році»

- скасовано прийняті цим Законом норми щодо оподаткування поштових відправлень та експрес відправлень  у зв’язку з прийняттям нової редакції цих норм Законом №2628-VIII від 23.11.2018 року, а також скасовано передбачене цим Законом зменшення ставки рентної плати за користування надрами в частині газового конденсату у зв’язку з встановленням нових ставок Законом №2628-VIII від 23.11.2018 року.

 

Митний тариф України

(розділ VІІ)

- ставку ввізного мита (чинна на сьогодні 1%) на сировину для виробництва поліетиленових пляшок встановлено на рівні 0% .

 

Закон України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів»

( стаття 32)

- встановлено, що дія Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» щодо застосування екологічних стандартів не поширюється на транспортні засоби (а саме, трактори гусеничні, транспортні засоби (дизельні) з робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 2500 куб.см. та транспортні засоби для перевезення вантажів), що ввозяться на митну територію України в митному режимі імпорту для використання у виробництві продукції оборонного призначення та/або експлуатації, якщо замовником такої продукції є державний замовник.

 

Закон України «Про судовий збір»

(підпункту 1 пункту 3 частини другої  статті 4)

- зменшено розмір судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру, який подано суб’єктом владних повноважень, юридичною особою з 350 до 10 прожиткових мінімумів доходів громадян для працездатних осіб.

 

Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»

- дія Закону поширена на виробництво, зберігання  та обіг пального:

- з 1 липня 2019 року запроваджено  ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, встановлено штрафи за порушення цих положень для пального;

- комплексно врегульовані питання виробництва та обігу зернового дистиляту;

скасовані ліцензії на право імпорту та експорту спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- встановлено, що у ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів також зазначаються адреси місць провадження такої діяльності;

- встановлено, що виробництво алкогольних напоїв для реалізації на території України здійснюється з використанням спирту етилового ректифікованого, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового, що мають статус українських товарів відповідно до Митного кодексу України;

- уточнено термінологію, яка використовується у Закону (біоетанол, спирт етиловий денатурований, спирт етиловий неденатурований, віски тощо);

- запроваджена заборона щодо спільного виробництва та зберігання біоетанолу та спирту етилового денатурованого;

  - встановлені особливості відпуску та отримання спирту етилового для виробництва продукції хімічного і технічного призначення, парфумерно-косметичної продукції, оцту з харчової сировини;

 - запроваджені окремі ліцензії на спирт етиловий неденатурований, спирт етиловий денатурований, біоетанол;

надано дозвіл на використання будь якої тари, визначеної у контракті, при експорті алкогольної продукції;

- встановлено, що у разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб’єкт господарювання самостійно виявив помилки у поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов’язаний подати уточнений звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому разі штраф не застосовується;

- збільшено розмір штрафу за розлив алкогольних напоїв у тару, що не відповідає встановленим вимогам з 17 000 до 85 000 грн.

Кодекс України про адміністративні правопорушення

(статті 156, 1562, 16317, 164, 1645, 218, 221, 255)

скасована  адміністративна відповідальність за неотримання ліцензії на право імпорту, експорту спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів у зв’язку із скасуванням такого ліцензування;  

збільшено розмір штрафу за роздрібну, оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами або без марок акцизного податку чи з підробленими марками акцизного податку  від 3 до 4 разів (до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

збільшено розмір штрафу за порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами від 3 до 4 разів (до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

збільшено розмір штрафу за торгівлю пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами з рук від 3 до 4 разів  (до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та додатково до конфіскації предметів торгівлі доповнено конфіскацією виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі, а за повторні такі правопорушення протягом року від 4 до 5 разів (до 1200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

збільшено розмір штрафу за порушення порядку промислової переробки, зберігання, переробки, транспортування або знищення конфіскованих спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до 50 разів (до 2400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);

-  встановлена відповідальність за порушення та сплату туристичного збору від 50 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

встановлена відповідальність за переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, не зазначеними у митних деклараціях при переміщенні пального або спирту етилового митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України, або в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне або спирт етиловий у таких транспортних засобах, або в заявках на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними та за зберігання та/або реалізація на митній території України пального або спирту етилового на акцизному складі, не зареєстрованому у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового; від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  

Кримінальний кодекс України

 (стаття 204)

збільшено у 5 разів  (до 10 000 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) штраф за незаконне придбання з метою збуту або зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовлених спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, пального або інших підакцизних товарів, а також передбачена конфіскація та знищенням незаконно виготовлених товарів;

- за незаконне виготовлення спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, пального або інших підакцизних товарів або вчинене особою, яка раніше була раніше засуджена замість штрафу передбачено позбавленням воліна строк від трьох до п’яти років з конфіскацією та знищенням незаконно вироблених або придбаних товарів, знарядь виробництва, сировини для їх виготовлення.

-  за незаконне виготовлення товарів, зазначених у частинах першій або другій цієї статті, що становлять загрозу для життя і здоров’я людей, а так само збут таких товарів, що призвело до отруєння чи спричинило смерть особи передбачено позбавленням волі на строк від восьми до десяти років з конфіскацією майна, з вилученням та знищенням незаконно виробленої або придбаної продукції, обладнання для її виготовлення.

Земельний кодекс України

(частина першу статті 76)

Закон України “Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об"єктів”

(стаття 14)

- встановлено, що будувати об’єкти енергетики можна на землях будь-якого цільового призначення в рамках єдиної категорії - земель промисловості.

 

Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності"

 

- скасовано пайову участь у розвитку інфраструктури населених пунктів при будівництві на території населеного пункту об’єктів сільськогосподарського призначення, а також силосів для зерна та складських майданчиків (для зберігання сільськогосподарської продукції), харчової промисловості.

Цивільний кодекс України

(частина п’ята статті 719)

встановлено, що договір дарування валютних цінностей на суму, яка перевищує п"ятдесятикратний розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню лише  між фізичними особами.

Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність»

(Стаття 16)

- скасовано ліцензування   експорту   (імпорту)  матриць,  обладнання  та 
сировини  для  їх  виробництва.

 

Закон України «Про електроенергетику»

(частина перша статті 151)

- передбачено відкриття в установах уповноваженого банку поточних рахунків із спеціальним режимом використання для постачальників універсальних послуг  та для постачальників «останньої надії».

 

Закон України «Про виноград та виноградне вино»

(стаття 5)

- передбачено, що запровадження будь-яких заходів кількісного регулювання щодо змішування, переробки чи використання спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового та виноградного дистиляту спиртового і зернового дистиляту, що мають іноземне (неукраїнське) походження відповідно до  Митного кодексу України, у певних кількостях чи пропорціях при виробництві алкогольних напоїв здійснюється виключно законами України з урахуванням норм міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

закони України «Про захист прав споживачів», «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

запроваджена обов’язковість застосування РРО при продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення.

 

Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

(частина 13 статті 8 розділу ІІІ)

- встановлено, що єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб-підприємців, в тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відсотка визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю.

 

Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»

- встановлено, що виробництво зернового дистиляту, біоетанолу та пального підлягає ліцензуванню;

-  включення до переліку видів ліцензійної діяльності, на які не поширюються вимоги Закону «Про ліцензування видів господарської діяльності» діяльності з виробництва зернового дистиляту біоетанолу та пального, так як ця діяльність підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв,  тютюнових виробів та пального».

Закон України "Про ринок електричної енергії"

 

  - передбачено  перенести кінцеву дату відокремлення діяльності з розподілу електричної енергії від діяльності з її постачання, а також початку постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги з 11 грудня 2018 року на 1 січня 2019 року;

- надано повноваження Кабінету Міністрів України призначити на перехідний період (строком на два роки) постачальника «останньої надії» без проведення конкурсу, передбаченого статтею 64 цього Закону;

- тимчасово (з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року) дозволено постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги бюджетним установам незалежно від договірної потужності та споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт;

 - визначені у новій редакції терміни «побутовий споживач» та «малий непобутовий споживач» для  розширення кола споживачів, які можуть скористатися послугою постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги, додавши до них малих непобутових споживачів з договірною потужністю до 50 кВт .

 



Комітет з питань податкової та митної політики