ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Коментарі фахівців: Протягом якого терміну матеріали справи  про порушення митних правил (протоколи) повинні бути передані  до суду або посадовій особі органу доходів і зборів, до  обов’язків ...  - 2018/12/10 

2018/12/10

Протягом якого терміну матеріали справи про порушення митних правил (протоколи) повинні бути передані до суду або посадовій особі органу доходів і зборів, до обов’язків якої входить розгляд справ про порушення митних правил, для винесення постанови?

    Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс 220.03

Коротка:

    Чинним законодавством не встановлено термінів передачі матеріалів справи про порушення митних правил до суду чи посадовій особі органу доходів і зборів, до обов’язків якої входить розгляд зазначених справ.

    Матеріали справ про порушення митних правил передаються в найкоротші терміни після завершення необхідних процесуальних дій, але не пізніше настання граничних термінів накладення адміністративного стягнення.

Повна:

    Відповідно до частини першої ст. 458 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ) порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений МКУ та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред’явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів МКУ чи іншими законами України, і за які МКУ передбачена адміністративна відповідальність.

    Про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (частина перша ст. 494 МКУ).

    Провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил (частина перша ст. 488 МКУ).

    Відповідно до частини другої ст. 508 МКУ провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання наступних процесуальних дій:

    1) складення протоколу про порушення митних правил;

    2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб;

    3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них;

    4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у п. 3 ст. 461 МКУ, та документів на них;

    5) митне обстеження;

    6) пред’явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання;

    7) експертиза;

    8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

    Протокол, а також вилучені товари, у тому числі транспортні засоби особистого користування, транспортні засоби комерційного призначення та документи, зазначені в протоколі, передаються до митниці, в зоні якої виявлено порушення митних правил (частина одинадцята ст. 494 МКУ).

    Відповідно до ст. 522 МКУ справи про порушення митних правил, передбачені ст.ст. 468, 469, частинами першою – п’ятою ст. 470, ст. ст. 474, 475, 477480, частинами першою – п’ятою ст. 481, ст. 485 МКУ, розглядаються органами доходів і зборів, а справи про порушення митних правил, передбачені частиною шостою ст. 470, ст. ст. 471473, 476, частиною шостою ст. 481, ст. ст. 482484 МКУ, а також усі справи про порушення митних правил, вчинені особами, які не досягли 18-річного віку, розглядаються районними, районними у місті, міськими чи міськрайонними судами (суддями).

    Відповідно до частин першої та третьої ст. 467 МКУ:

    якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 МКУ розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом;

    у разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях правопорушника ознак порушення митних правил, адміністративні стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження, але не пізніше ніж через два роки з дня вчинення правопорушення.

    Провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МКУ, а в частині, що не регулюється ним, – відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення (ст. 487 МКУ).

    Враховуючи те, що ні МКУ, ні іншим законодавством про адміністративні правопорушення не встановлено термінів передачі матеріалів справ про адміністративні правопорушення до суду чи посадовій особі органу доходів і зборів, до обов’язків якої входить розгляд справ про порушення митних правил, зазначені матеріали передаються в найкоротші терміни після завершення необхідних процесуальних дій, але не пізніше настання граничних термінів накладення адміністративного стягнення.

З інформаційних ресурсів Інтернету: http://zir.sfs.gov.ua/



MDoffice