ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Коментарі фахівців: Діє з 24.05.2019 Яка передбачена  відповідальність до громадян за перевищення строків транзитних  перевезень транспортних засобів особистого користування з  24.05.2019?  - 2018/12/07 

2018/12/07

Діє з 24.05.2019 Яка передбачена відповідальність до громадян за перевищення строків транзитних перевезень транспортних засобів особистого користування з 24.05.2019?

    Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс 220.01

Діє з 24.05.2019

    Коротка

    Відповідальність за недоставлення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видачу їх без дозволу органу доходів і зборів або втрату встановлено ст. 470 Митного кодексу України.

    Повна

    Відповідальність за недоставлення товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення та документів до органу доходів і зборів призначення, видачу їх без дозволу органу доходів і зборів або втрату встановлено ст. 470 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

    Перевищення встановленого ст. 95 МКУ строку доставки товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, що перебувають під митним контролем, до органу доходів і зборів призначення (а при переміщенні в межах зони діяльності однієї митниці – від одного підрозділу цієї митниці до іншого), митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби не більше ніж на одну добу – тягне за собою попередження або накладення штрафу в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (частина перша ст. 470 МКУ).

    Частиною другою ст. 470 МКУ встановлено, що вчинення правопорушення, передбаченого частиною першою ст. 470 МКУ особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, а так само перевищення встановленого ст. 95 МКУ строку доставки товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення, митних або інших документів на ці товари, транспортні засоби більше ніж на одну добу, але не більше ніж на десять діб – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    В свою чергу перевищення встановленого ст. 95 МКУ строку доставки товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на десять діб, але не більше ніж на двадцять діб, митних або інших документів на ці товари більше ніж на десять діб, а так само втрата цих документів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (частина третя ст. 470 МКУ).

    Перевищення встановленого ст. 95 МКУ строку доставки транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на двадцять діб, але не більше ніж на тридцять діб, а так само видача їх без дозволу органу доходів і зборів – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі п’яти тисяч мінімумівмінімумів доходів громадян (частина п’ята ст. 470 МКУ).

    Частиною шостою ст. 470 МКУ визначено, що перевищення встановленого ст. 95 МКУ строку доставки транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення більше ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у тому числі їх розкомплектування, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або конфіскацію таких транспортних засобів.

    Окремо слід зазначити наступне.

    Відповідно до частин шостої та сьомої ст. 558 МКУ органи доходів і зборів зобов’язані передавати Державній прикордонній службі України та органам Національної поліції (далі – Поліція) інформацію щодо транспортних засобів та осіб, стосовно яких органами доходів і зборів виявлено порушення, зокрема строків переміщення транспортних засобів у митному режимі транзиту, якщо особи, які притягуються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не були присутні при складенні протоколу про порушення митних правил.

    З метою контролю за цільовим використанням та/або передачею транспортних засобів особистого користування, поміщених у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження особам, які не поміщували в митний режим транзиту, органи доходів і зборів у автоматизованому режимі зобов’язані передавати органам Поліції інформацію щодо:

    транспортних засобів особистого користування із зазначенням строків їх переміщення в митному режимі транзиту та із зазначенням відомостей про осіб, які помістили їх у митний режим транзиту;

    транспортних засобів особистого користування, щодо яких порушено обмеження, встановлені МКУ, а саме порушено строки їх переміщення в митному режимі транзиту, із зазначенням відомостей про осіб, які помістили їх у митний режим транзиту.

    При цьому відповідно до ст. 23 Закону України від 02 липня 2015 року № 580- VIІІ «Про Національну поліцію» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 580) Поліція відповідно до покладених на неї завдань вживає заходів для виявлення неправомірного керування транспортними засобами, щодо яких порушено обмеження, встановлені МКУ, зокрема порушено строки їх переміщення в митному режимі транзиту; транспортні засоби використовуються для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні; транспортні засоби передано у володіння, користування або розпорядження особам, які не поміщували в митний режим транзиту, а також заходів для виявлення неправомірного розкомплектування таких транспортних засобів.

    Згідно з ст. 35 Закону № 580 поліцейський зобов’язаний зупиняти транспортні засоби у разі:

    1) якщо є інформація, що свідчить про порушення власником транспортного засобу митних правил, виявлені органами доходів і зборів відповідно до МКУ, зокрема: порушення строків переміщення в митному режимі транзиту іншого транспортного засобу особистого користування, використання такого транспортного засобу для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, розкомплектування чи передачу у володіння, користування або розпорядження такого транспортного засобу особам, які не поміщували в митний режим транзиту;

    2) якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб, який зареєстрований в іншій країні, не зареєстрований в Україні у встановлені законодавством строки чи перебуває на території України з порушенням строків переміщення в митному режимі транзиту, чи використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, чи переданий у володіння, користування або розпорядження особам, які не поміщували в митний режим транзиту.

    При цьому у разі виявлення фактів порушення власником транспортного засобу митних правил відповідно до МКУ, складається адміністративний протокол за ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х зі змінами та доповненнями.

    Так, за керування транспортними засобами, щодо яких порушено строки їх транзиту, використання таких транспортних засобів для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, передача у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такі транспортні засоби на митну територію України або не поміщували в митний режим транзиту, тягне за собою накладення штрафу на водія в розмірі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При повторному правопорушенні – накладення штрафу на водія в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

    [0|0|0|0|1]

З інформаційних ресурсів Інтернету: http://zir.sfs.gov.ua/



MDoffice