ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Коментарі фахівців: Які терміни оскарження рішення органу  доходів і зборів з питань митної справи в адміністративному  порядку та які терміни його розгляду?  - 2018/03/28  

2018/03/28

Які терміни оскарження рішення органу доходів і зборів з питань митної справи в адміністративному порядку та які терміни його розгляду?

    Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс 219.01

Коротка:

    Оскарження рішення органу доходів і зборів з питань митної справи може бути здійснено протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення суб’єкта господарювання з прийнятим рішенням, крім випадків оскарження постанов у справах про порушення митних правил, випадків, коли законом встановлено інший порядок оскарження зазначених рішень, дій чи бездіяльності, а також випадків оскарження податкових повідомлень-рішень.

    Податкові повідомлення-рішення оскаржуються протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків такого рішення.

    Повна:

    Порядок оскарження рішень, дій або бездіяльності органів Державної фіскальної служби України, їх посадових осіб та інших працівників і відповідальність за них визначені у гл. 4 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

    Ці правила застосовуються у всіх випадках оскарження, окрім:

    оскарження постанов у справах про порушення митних правил;

    випадків, коли законом встановлено інший порядок оскарження зазначених рішень, дій чи бездіяльності;

    оскарження податкових повідомлень-рішень органів ДФС, яке здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року

    № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (частини третя та п’ята ст. 24 МКУ).

    Процедуру оскарження постанов у справах про порушення митних правил визначено гл. 72 МКУ.

    Процедура оскарження податкових повідомлень-рішень визначена ст. 56 ПКУ. Відповідно до п. 56.3 ст. 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

    У разі, коли останній день строків, зазначених у ст. 56 ПКУ, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 56.13 ст. 56 ПКУ).

    Крім того, порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами затверджено наказом Міністерства фінансів України

    від 21.10.2015 № 916, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2015

    за № 1617/28062 (далі – Порядок № 916)

    При цьому вимоги Порядку № 916 не застосовуються щодо оскарження рішень контролюючих органів, дій або бездіяльності їх посадових осіб та інших працівників, якщо спеціальним законом встановлено інший порядок оскарження таких рішень, дій або бездіяльності, а також при оскарженні постанов, прийнятих у справах про адміністративні правопорушення (п. 3 розд. І Порядку № 916).

    Відповідно до частини першої ст. 26 гл. 4 МКУ вимоги до форми та змісту скарг громадян, строки їх подання, порядок і строки їх розгляду, а також відповідальність за протиправні дії, пов’язані з поданням та розглядом скарг, визначаються Законом України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393).

    Скарги підприємств подаються і розглядаються у такому самому порядку і в ті самі строки, що й скарги громадян (частина друга ст. 26 МКУ).

    Відповідно до ст. 17 Закону № 393 скарга на рішення, що оскаржується, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням.

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів (ст. 20 Закону № 393).

    [0|0|0|0|1]

З інформаційних ресурсів Інтернету: http://zir.sfs.gov.ua/



MDoffice