ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Підсумки обговорення " Електронна митниця ".   - 2015/07/08  

2015/07/08

Смотрите: Електронна митниця , [Жмите здесь]

вс, 05 июл 2015, 10:34, Alex Iva
Регион: Ужгород

Добрий день, шановне паньство.

Я уважно ознайомився з усіма наданими тут пропозиціями, зробив для себе табличку, яка ляже в основу наших пропозицій (Департаменту ІТ) щодо електронної митниці. Щоправда, мені відомо, що десь а надрах ДФС готується щонайменше ще дві концепції, і якими вони будуть і що з того вийде на виході - одному Всевишньому відомо. Отже, прокоментую найбільш популярні ініціативи.

1. Автоматичне оформлення ВМД
У нас тут є більш деталізована ініціатива, і виглядає вона наступним чином.
Декларація проходить ФЛК та приймається в базу на центральному рівні, їх присвоюється номер, вона перевіряється по АСАУР. Далі
а) Якщо АСАУР визначив фізичні форми контролю - вона направляється у вказаний декларантом ПМО і оформляється як зараз
б) Якщо АСАУР визначив документальні форми контролю або є питання ФЛК по нетарифному регулюванню або є питання ФЛК по графі 47 (як відомо, у нас бувають такі типи ВМД, по яких розрахувати платижі повністю автоматично неможливо в принципі. Приклад - ІМ 4061) - декларація направляється на оформлення в випадково вибраний ПМО бідь-якої митниці
в) В інших випадках ВМД оформляється автоматично.
Проблема в тому, що для того, щоб таким чином пішов імпорт (і експорт з митом), необхідна централізація ВЕДЕННЯ (не обліку!) митних платежів. Це питання буде прокоменетовано нижче. Але зробити таку річ для експорту реально вже сьогодні і ми будемо це пропонувати.

2. Повідомлення про проходження етапів оформлення.
Тут я щось не зрозумів. У нас, наскільки я був переконаний, на сьогодні оформлення одноосібне. Що, десь ще збереглися етапи? Це, мабуть,питання організаційне.

3. Повідомлення про перетин кордону при імпорті.
Технічно це може бути зроблено уже зараз без жодних проблем. Ми будемо пропонувати.

4. Електронна акредитація.
Наказ Мінфіну про скасування акредитації взагалі вже знаходиться на погодженні в Мінюсті. Ми вже на сьогодні технічно реалізуали імпорт всієї необхідної інформації з податкових баз. Єдине що буде зроблено (як в паперовому, так і в електронному вигляді) - електронне доручення, тобто інформування митниці керівником підприємства про осіб, уповноважених представляти інфтереси підприємства на митниці.

5. Заява до 150 євро в електронному вигляді.
А може її взагалі скасувати? Простота - це універсальність. Чому її не можна подавати в форматі ВМД і далі оформляти по стандартній технологійї (див. вище)?

6. Перевірка зилишку грошей на депозиті.
Технічно не проблема зробити це вже сьогодні, вся інформація є на центральному рівні. Але на заваді стоїть постанова КМУ 522 від 2002 року. Яка забороняє комутацію внутрішніх мереж з мережею Інтернет. Якщо нам вдастся вирішити це питання, то такий сервіс буде створено.

7. Оформлення аркушів коригування в електронному вигляді.
Очевидно, мова повинна йти про якийсь тип заяви, або у податківців це називається Уточнюючий розрахунок, на основі якого митник зробить аркуш коригвання і направить його декларанту. Ідея слушна, будемо пропонувати.

8. Надати доступ до бази класифікації.
Ідея частково реалізована. Будемо шукати її правильне організаційне та технічне оформлення.

9.Надати доступ до бази митної вартості.
Ідею я особисто не підтримую, так як вона 1) насправді нічого не вирішує (гугліть, на днях на Хвилі на цю тему буда дуже правильна стаття) і 2) порушує комерційну таємницю.

10. Відправка декларанту визначених АСАУР форм контролю, без детальних інструкцій, призначених інспектору.
Підтримую, буду пропонувати. Технічно - не проблема.

11. В разі, якщо СТ-1 їде разом з вантажом, прикордонна митниця вносить відмітку про його наявність
Дуже несподівана та цікава ідея. Буду пропонувати. Знову ж таки, технічно вирішувана.

12. Скасувати обмеження на розмір сканів.
Вибачте, але нам і нинішні скани ніде тримати. НЕобхідно йти по шляху організаційного обмеження надання сканів взагалі.

13. Додати до ВМД неофіційний коментар декларанта
Підтримую, буду пропонувати. Як ви розумієте, технічно тут взагалі справ на 10 хвилин.

14.Митниця повинна отримувати документи ДСЕКУ в електронному вигляді.
З цих красавців зимою снігу не випросиш. Якщо дуже коротко, то вони не збираються нікому нічого передавати в електронному вигляді, тому що їх інформація має статус ДСК

15. Те саме щодо інших дозвільних документів.
Нажаль, переговори з дозвільними конторами про надання дозвільних документів в ДФС в електронному вигляді йдуть дуже зі скрипом і, як правило, закінчуються нічим. Основна причина - або відсутність в конторах інформаційних систем і відсутність коштів на їх створення, або відсутність у них коштів на доопрацювання систем стосовно інформаційного обміну.

16. Проведення ПДК у внутрішній митниці шляхом інформаційного обміну з суміжними службами.
Принцип мовчазної згоди при перевищенні часу
Тут показовими є переговори з ветеринарами. Вони отримали якийсь грант ЄС на створення ІС і захотіли, щоб ми їм передавали всі декларації, по яких є ветеринарний контроль. Але:
а) ні на принцип "єдиного вікна" - ми їм передаємо інформацію, а вони нам у відповідь результат розгляду
б) ні на принцип мовчазної згоди (пройшов максимальний час розгляду - вважаємо оформленим)
вони категорично не погодилися. Тобто ви (ДФС) дайте нам всю інформацію (щоб нічого мимо нас не проїхало), але імпортери повинні з"явитися до нас особисто :).
Після цього вже ми відправили їх "по великому колу". Що саме дивне, що у них там в проекті є консультант з ЄС (причому чомусь серб), так от, він їх повністю підтримує, не дивлячись на те, що ми на нього вже направляли важку артилерію у вигляді дуже відомої і поважної консалтингової фірми.

17. Надсилання декларантом повідомлень про затримки в офорленні ВМД
Підтримую, буду пропонувати. Технічно реалізувати можна.

18. Єдиний депозитний рахунок на всі митниці
Це питання зараз проштовхують на рівні мінфіну. Має не тільки ІТ-шну, але і організаційну складову. Пов"язано з тим, що на рівні ЦА необхідно створювати досить великий підрозділ, який буде займатися тим, чим зараз займаються 25 відділів платежів, а саме:
а) нез"ясовані платіжки
б) перерахування в бюджети
в) повернення коштів.
При цьому цей підрозділ повинен бути залізобетонно захищений від всіляких реорганізацій. Оскільки його зупинка хоча би на один день - самі розумієте.
Готуйтеся до незручностей - під час перехідного періоду (планується пів року) ви не зможете по одній ВМД використати гроші з центрального і локального рахунку. Тільки з одного або іншого цілком.

19. Можливість повторного надсилання оформлених ВМД декларанту.
Вона існує на сьогодні. Здійснює не інспектор оформлення, а оперативний черговий Департаменту ІТ. Тел (044) 481 2093.

От десь так.
Пізніше можливо ще щось прокоментую вибірково більш детально.

Хотів би сюди закинути для обговорення ще одну ідею, яку я знайшов у Фейсбуці. Зразу оговорюся, що
1) цитування буде частковим: оскільки з першою частиною тексту я не згоден, то і наводити її тут не буду
2) веб-сайт ДФС знаходиться на аутсорсинговій розробці, і я, делікатно висловлюючись, далеко не впевнений в тому, що це можна буде реалізувати.
Отже:
И вот тут нам приходит на помощь опыт некоторых европейских стран из области недвижимости. Там государство не следит за полнотой уплаты налогов при продаже недвижимости путем ее оценки. Оно просто имеет приоритетное право покупки этой недвижимости по указанной в сделке цене. Понятно, что пользуется оно этим правом в том случае, если цена ему кажется заниженной.
Таким образом, в первом чтении следует законодательно запретить корректировку таможенной стоимости таможней, но дать ей приоритетное право выкупа товара по задекларированной стоимости. Однозначно после такого занижать перестанут, боясь потерять свой товар с бросовой компенсацией.
Но во втором чтении идею следует развить, т.к. в чистом виде у нее есть недостатки: государству нужны свободные ресурсы для таких выкупов, площадки для реализации товаров, будут прочие накладные расходы и т.д. Поэтому право таможни на приоритетный выкуп товара по задекларированной стоимости должен реализовываться путем его высталения на электронный аукцион. Т.е. вводится новая форма таможенного контроля - приостановление таможенного оформления на одни сутки с одновременным выставлением задекларированного товара на электронный аукцион на сайте ДФС в режиме онлайн. Начальной ценой есть задекларированная цена товара плюс таможенные платежи. Если за сутки не нашлось покупателя, предложившего большую цену - таможенное оформление продолжается и товар остается у импортера. В противном случае товар попадает новому собственнику, задекларированная таможенная стоимость - импортеру, таможенные платежи и разница в цене - государству. Занижать перестанут. Кстати, алгоритм по ходу решает вопрос антидемпинговых и прочих подобных пошлин. Т.е. подход инвариантен оносительно уровня налогообложения как внутри страны, так и на границе.


Я би тільки від себе додав, що приймати рішення про такий "аукціон" повинен не інспектор, а АСАУР.
Що скажете?