ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Новий законопроект щодо забезпечення застосування санкцій до  держави-агресора (зміни до Митного кодексу України)  -  2015/02/17 

2015/02/17

Інформаційна довідка:
новий законопроект щодо забезпечення
застосування санкцій до держави-агресора (зміни до Митного кодексу України)


 

У Верховній Раді України
13 лютого
2015 року за № 2129
зареєстровано Проект Закону «Про внесення змін до
Митного кодексу України щодо забезпечення застосування санкцій до
держави-агресора»


Законопроектом передбачаються, зокрема, такі зміни та доповнення до
Митного кодексу України:


1. Доповнення статті 4 «Визначення основних термінів і понять» трьома
новими термінами та поняттями:


- держава-агресор – держава, яка у будь-який спосіб окупувала
частину території України або яка вчиняє агресію проти України, визнана
Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом;

- санкції - спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи,
які застосовуються  з метою захисту національних інтересів, національної
безпеки, суверенітету і територіальної цілісності України, протидії діям
держави-агресора і терористичній діяльності, а також запобігання порушенню,
відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України,
суспільства та держави, у порядку, визначеному Законом України «Про санкції»;

- товари критичної необхідності – товари, країною походження
яких є держава-агрессор, визначені переліком, затвердженим постановою Верховної
Ради України за поданням Кабінету Міністрів України.


Варто підкреслити, що Верховною Радою України
визнано Російську Федерацію державою-агресором
у Зверненні Верховної Ради
України до Організації Об’єднаних Націй, Європейського Парламенту,
Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО,
Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних
парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, 
затвердженому постановою Верховної Ради України № 129-VIII від 27 січня 2015
року. Визначення терміну «санкції» відсутнє в
Законі України «Про санкції». Термін «товари критичної необхідності» до
теперішнього часу не міститься в жодному нормативно-правовому акті України.


2. Обов’язковість подання документа, що підтверджує країну походження
товару у разі ввезення товару на митну територію України, доповнено випадком

необхідності для застосування санкцій та заходів, передбачених законом у зв’язку
з визнанням країни – державою-агресором (доповнення до частини другої статті 44
«Порядок підтвердження країни походження товар»).


3.    Обов’язковість подання сертифіката про походження товару у разі
ввезення товару на митну територію України доповнено випадком
ввезення
товарів, країною походження яких є держава-агресор і щодо якої застосовані
санкції, а також інших товарів, що ввозяться з митної території такої держави
(доповнення до частини третьої статті 44 «Порядок підтвердження країни
походження товар»).


4.    Введення обов’язковісті подання сертифіката про походження
товару у разі транзиту товарів
, країною походження яких є
держава-агресор і щодо неї Україною застосовані санкції, а також інших товарів,
що ввозяться з митної території такої держави (доповнення до частини четвертої
статті 44 «Порядок підтвердження країни походження товар»).


5. Відмова у випуску товару, якщо він товар походить з країни, яка є
державою-агресором і щодо якої Україною застосовані санкції (крім товарів
критичної необхідності)
(доповнення до статті 48 «Підстави для відмови
у випуску товару»).


6. Заборона застосування митного режим реекспорту до товару,
якщо цей товар походить з країни, яка є державою-агресором і щодо якої Україною
застосовані санкції (крім товарів критичної необхідності) (нова друга частина
статті 85 «Митний режим реекспорту»).


7. Заборона переміщення товарів у митному режимі транзиту,
якщо ці товари походять з країни, яка є державою-агресором і щодо якої Україною
застосовані санкції  (крім товарів критичної необхідності та у разі подальшого
постачання цих товарів суб’єктам господарювання України для задоволення потреб
внутрішнього ринку України згідно з переліком, визначеним Кабінетом Міністрів
України) (нова друга частина статті 90 «Митний режим транзиту»).


8. Заборона застосування митного режиму тимчасового ввезення до 
товарів
, якщо ці товари походять з країни, яка є державою-агресором і
щодо якої Україною застосовані санкції (крім товарів критичної необхідності) та
транспортних засобів комерційного призначення, країною походження яких є
держава-агресор, щодо якої Україною застосовані санкції, та/або що ввозяться на
митну територію України з території такої держави, незалежно від країни
походження, крім випадків, передбачених переліком товарів критичної необхідності
(нова друга частина статті 103 «Митний режим тимчасового ввезення»).


9. Прикінцевими положеннями законопроекту передбачено:

- набрання чинності Законом через місяць з дня його опублікування;


- доручення Кабінету Міністрів України у 15-денний строк (sic!) привести свої
нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та внести на розгляд
Верховної Ради України проект постанови про затвердження переліку товарів
критичної необхідності.

 

Ініціатори законопроекту підкреслюють, що метою законопроекту є
запровадження норм прямої дії щодо введення і застосування санкцій до
держави-агресора та її резидентів
з метою протидії агресору і
забезпечення захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету
і територіальної цілісності України, її економічної самостійності, а також
запобігання порушенню чи відновленню порушених прав, свобод та законних
інтересів громадян України, суспільства та держави.


В той же час ініціатори законопроекту зауважують, що:

- реалізація положень законопроекту може призвести до втрат державного бюджету

в частині надходжень платежів при ввезенні товарів на митну територію України
тощо;

- прийняття законопроекту зумовлюється інтересами національної безпеки України,
що є пріоритетним для економічних інтересів;

- негативні наслідки, пов’язані з прийняттям цього Закону, можуть бути
компенсовані за рахунок істотного збільшення обсягу експортно-імпортних операцій
з країнами Європейського Союзу
відповідно до укладених міжнародних
угод.

 

© Інформаційну довідку підготовлено спеціально для MDOffice



MDoffice