ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Ремонт за межами митної території України з використанням  еквівалентних товарів  - 2015/01/26 

2015/01/26

    Переробка за межами митної території України з використанням еквівалентних товарів

        Дуже часто, для виконання гарантійних зобов’язань сервісні центри підприємства формують так званий обмінний фонд, який дозволяє оперативно проводити заміну бракованої продукції або товарів, які з причин виходу із ладу потребують термінової заміни.

        Стандартний шлях включає в себе наступні кроки: акт рекламації, вивезення в режимі переробки за межами митної території України з метою ремонту, ввезення в режимі імпорту у встановлені Митним кодексом строки з частковим оподаткуванням продукту переробки. За такої схеми замовник потерпає від очікування товару (продукту переробки) з ремонту.

        Нагадаємо, що в рамках гарантійного ремонту, товари (продукти переробки) у відремонтованому вигляді, якщо ремонт проведено в рамках гарантійних зобов"язань звільняються від сплати митних платежів із застосуванням коду пільги "500" (Митний кодекс України, стаття 286, ч. 13, абзац 2, Податковий кодекс України стаття 213, підпункт 213.3.3, стаття 206, підпункт 206.2.2.

        Згідно з п. 206.13 ст. 206 Податкового кодексу до операцій із вивезення товарів з митної території України у митному режимі переробки за межами митної території України застосовується умовне повне звільнення від оподаткування ПДВ за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 24 Митного кодексу.

Переробка за межами митної території – це митний режим, відповідно до якого українські товари підлягають в установленому законодавством порядку переробці за межами митної території України без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності за умови повернення цих товарів або продуктів їх переробки на митну територію України у митному режимі імпорту (ст. 162 Митного кодексу).

    Підпунктом 206.2.3 п. 206.2 ст. 206 Податкового кодексу передбачено, що до операцій із ввезення товарів, які були поміщені у митний режим переробки за межами митної території України та в межах строку, визначеного Митним кодексом, повертаються на митну територію України, застосовується часткове звільнення від оподаткування ПДВ. При цьому сплаті підлягає позитивна різниця між сумами податку, розрахованими виходячи з бази оподаткування Продуктів переробки та бази оподаткування товарів, вивезених за межі митної території України для переробки, визначеними за правилами, встановленими п. 190.1 ст. 190 Податкового кодексу.

    Відповідно до пп. 206.2.2 п. 206.2 ст. 206 Податкового кодексу звільнення від оподаткування ПДВ застосовується до операцій із ввезення товарів, що були поміщені в митний режим переробки за межами митної території України, якщо такі товари повертаються на митну територію України в межах строку, визначеного Митним кодексом:

    • у тому самому стані, в якому вони були вивезені за межі митної території України, з дотриманням умов, встановлених Митним кодексом;

    • у відремонтованому вигляді, якщо ремонт проведено в межах гарантійних зобов"язань.

    Слід зазначити, що у разі втрати товарів, які перебувають під митним контролем у митних режимах, в тому числі у митних режимах переробки, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування, у разі нецільового використання цих товарів або у разі невиконання в строки, встановлені Митним кодексом, заходів щодо завершення таких митних режимів особа, відповідальна за дотримання митного режиму, зобов"язана сплатити суму податкового зобов"язання, на яку було надано таке звільнення або умовне звільнення, та пеню, нараховану відповідно до ст. 129 цього Кодексу, розраховану з дня надання звільнення або умовного звільнення від оподаткування (п. 206.16 ст. 206 Податкового кодексу).

    Згідно із ч.1 ст.171 Митного кодексу України від 13.0312 № 4495-VI зі змінами та доповненнями (далі - МКУ) продукти, отримані в результаті переробки еквівалентних товарів, для цілей застосування глави 24 "Переробка за межами митної території" розділу V МКУ вважаються продуктами переробки українських товарів.

    Відповідно до ч.2 ст.171 МКУ під еквівалентними товарами розуміються іноземні товари, які є ідентичними за описовими, кількісними і технічними характеристиками українським товарам, вивезеним для переробки за межами митної території України.

    Дозволяється ввезення продуктів переробки еквівалентних товарів на митну територію України до вивезення українських товарів для переробки за межами митної території України або до завершення операцій з їх переробки (ч. 3 ст.171 МКУ).

    Розділ V наказу Мінфіну від 31.05.2012 № 657 "Про виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму не містить будь якої деталізації чи особливостей здійснення еквівалентної заміни.

    У відповідності до ч.9 розділу V, еквівалентна компенсація допускається щодо товарів, зазначених в додатку до заяви за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. Тобто, фактично в пункті 11 додатку до заяви підприємства вказується про те, що буде здійснено еквівалентну компенсацію.

11.2. Переробка за межами митної території України:

Українські товари, які вивозяться для переробки, або продукти їх переробки, що замінюються

Іноземні товари, що замінюють вивезені для переробки українські товари чи продукти їх переробки

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД

найменування, виробник, комерційна якість, технічні характеристики

кількість

вартість

код товарної під-

категорії згідно з УКТ ЗЕД

найменування, виробник, комерційна якість, технічні характеристики

кількість

вартість

Ввезення продуктів переробки до вивезення українських товарів для переробки за межами митної території України або до завершення операцій з їх переробки:       Так      Ні

    З огляду на положення спец додатку F Кіотської конвенції, "еквівалентні товари" - вітчизняні або ввезені товари, які є ідентичними за описом, якістю та технічними характеристиками товарам, ввезеним для операцій з переробки на митній території, які вони замінюють.

    У відповідності до закону України від 05.10.06 № 227-V, Україна приєдналася до Міжнародної конвенції про спрощення і гармонізацію митних процедур у зміненій редакції згідно з Додатком I до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур. Таким чином, Кіотська конвенція є частиною національного законодавства.

    Як бачимо, мова йде про опис, якість та технічні характеристики товару.

    У Європейському співтоваристві компетентні органи дозволяють використовувати "систему заміщення", коли операції з переробки полягають в ремонті товарів (Рекомендації до спеціального додатку F Кіотської конвенції, глава 2).

    Ця система являє собою заміщення ввезених товарів на компенсуючий продукт. Таким чином, вона надає можливість ввозити замість компенсуючого продукту інший продукт, як такий, що "заміщує продукт", одночасно дозволяючи зберігати вигоди переробки за межами митної території.

    Продукт, що заміщує зазвичай має підпадати під ту саму підпозицію Митного тарифу (в Європейському співтоваристві це іменується "Комбінована номенклатура"), мати той же товарний сорт або якість і ті ж технічні характеристики, як і тимчасово вивезені товари (прим. автора: вивезені в режимі переробки), як би останні піддалися встановленому ремонту (умови еквівалентності).

    Якщо тимчасово вивезені товари використовувалися до вивозу, продукти які заміщають також повинні бути використаними, а не новими. З цього правила може бути зроблено виняток, якщо продукт, що заміщає був поставлений безкоштовно, в рамках виконання контрактних або нормативно гарантованих зобов"язань, або в результаті виробничого браку. Компетентні органи також дозволяють, відповідно до встановлених ними умов, ввезення продуктів, що заміщають до вивезення тимчасово вивезених товарів (попереднє ввезення).

    Попереднє ввезення продукту, що заміщує може зажадати надання гарантії на суму ввізних мит.

    Система заміщення не може використовуватися для поліпшення технічної характеристики товарів.

    Система заміщення використовується, якщо існує можливість перевірити відповідність умов еквівалентності між продуктами, що заміщуються і компенсуючими продуктами, які повинні були бути ввезені.

    При використанні системи заміщення без попереднього ввезення при встановленні терміну враховується час, необхідний на заміщення тимчасово вивезених товарів і транспортування тимчасово вивезених товарів і продуктів, що заміщають.

    Якщо розглянути в цьому контексті Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затверджений наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 651, то можна побачити певні особливості заповнення граф митної декларації. Наприклад, застосовується митний режим імпорту з типом митної декларації "ІМ 42" - імпорт продуктів переробки, одержаних з іноземних еквівалентних товарів, до вивезення за межі митної території України українських товарів для переробки або до завершення операцій з переробки українських товарів. При імпорті продуктів переробки, отриманих у результаті переробки за межами митної території України еквівалентних іноземних товарів, у графі 40 відомості про МД відповідно до митного режиму переробки за межами митної території України не зазначаються.

    Логічно припустити, що декларант повинен надати зобов’язання про вивезення товару на переробку в рахунок еквівалентної компенсації.

    При вивезенні товарів на переробку за межі митної території України, оскільки еквівалентна заміна вже відбулася, у графі 37 наступні дві цифри - код попереднього митного режиму згідно з класифікатором митних режимів – "42", а в графі 40 зазначається номер декларації на імпорт еквівалентних товарів.

    Таким чином, використання еквівалентних товарів дозволяє можливість спочатку завести продукт переробки, а потім вивезти товар на переробку, у результаті чого значно скорочується час переробки (ремонту) товарів, зменшуються простої, й т.п.

© Інформаційну довідку підготовлено спеціально для MDOffice.

MDoffice