ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Додатковий митний збір буде запроваджено після проведення  консультацій з відповідним комітетом СОТ  - 2015/01/12  

2015/01/12

Як вже відомо, у спеціальному випуску газети «Голос України» від 30 грудня 2014 року № 252-1 офіційно опубліковано закони України від 28.12.2014 №№  73-VIII та 74-VIII, які запроваджують додатковий імпортний збір.

 

У відповідності до останніх пунктів цих законів, вони наберуть чинності з моменту опублікування рішення Кабінету Міністрів України щодо завершення консультацій з міжнародними фінансовими організаціями.

Згідно до частини 1 закону № 73-VIII, тимчасово, строком на 12 місяців, Україна, після завершення процедури консультацій, може запровадити додатковий імпортний збір відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року та Домовленості про положення ГАТТ-1994 щодо платіжного балансу.

 

Стаття XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947) від 30.10.1947, дійсно, дає можливість обмежувати кількість чи вартість товару з метою підтримання свого зовнішнього фінансового стану та рівноваги платіжного балансу, які дозволяється імпортувати при виконанні певних положень цієї статті. Сторона, яка вводить нові обмеження чи підвищує загальний рівень існуючих обмежень шляхом значного посилення заходів повинна негайно після введення чи посилення таких обмежень провести консультації зі сторонами щодо характеру ускладнень в її платіжному балансі, існуючих альтернативних коригуючих заходів, а також можливого впливу обмежень на економіку інших сторін. Рішення повинні виноситися оперативно і, якщо можливо, протягом шістдесяти днів з дати початку консультацій.

 

З повідомлень СМІ (http://www.eurointegration.com.ua/news/2015/01/8/7029452/), Європейська комісія на консультаціях з Україною не стала висувати вимог про скасування імпортних мит і не розглядає можливості скасування преференційного режиму в торгівлі з Україною.

Перемовини між країнами-членами ЄС ще тривають. У відповіді представництва ЄС є фраза про те, що надалі "кращим майданчиком для консультацій про впровадження мит був би відповідний комітет СОТ, що опікується питаннями платіжного балансу країн-членів СОТ.

 

Отже, до офіційного опублікування рішення Кабміну додатковий імпортний збір не застосовується.

 

Що ж чекає імпортерів у тому випадку, якщо таке рішення буде опубліковано?

 

Перш за все, слід розуміти, що закон України № 74-VIII вносить зміни до Митного кодексу, а закон № 73-VIII встановлює порядок оподаткування товарів додатковим імпортним збором.

 

Додатковий імпортний збір справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України у митному режимі імпорту, незалежно від країни походження цих товарів та укладених Україною угод (договорів) про вільну торгівлю.

 

Іншими словами, на додатковий імпортний збір не розповсюджуються пільги, встановлені розділом IV «Застосування тарифних пільг (тарифних преференцій)» наказу Мінфіну від 20.09.1212 N 1011 (коди звільнень «400»- «404»). Проте, зазначені преференції й надалі застосовуються для звільнення від ввізного (імпортного) мита.

 

У зв’язку із змінами внесеними законом № 74-VIII додатковий імпортний збір застосовується у разі не можливості достовірно встановити країну походження товарів. Товари випускаються у вільний обіг на митній території України за умови сплати особливих видів мита. Ця норма може призвести до вимоги обовязкового подання сертифікатів про походження товарів, але ця вимога буде безпідставною, адже до ч.3. статті 44 зміни не вносяться.

 

Об"єктами оподаткування додатковим імпортним збором є товари, визначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 277 Митного кодексу України, крім життєво необхідних товарів згідно зі статтею 5 цього Закону.

 

 Об"єктами оподаткування митом є:

 

1) товари, митна вартість яких перевищує еквівалент 150 євро, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за межі митної території України підприємствами;

2) товари, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню митними платежами відповідно до розділу XII цього Кодексу, а також розділів V та VI Податкового кодексу України;

 

Термін "життєво необхідні товари" означає товари, які задовольняють основні потреби споживання або які сприяють зусиллям члена СОТ поліпшити ситуацію з платіжним балансом, наприклад основні засоби виробництва або сировинні матеріали, необхідні для виробництва.

 

Додатковий імпортний збір віднесено до особливих видів мита. У відповідності до статті 275 Митного кодексу, особливі види мита застосовуються у випадках, передбачених законами України (якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов"язковість яких надана Верховною Радою України), з метою захисту економічних інтересів України та українських товаровиробників у разі ввезення товарів на митну територію України, незалежно від інших видів мита.

 

Додатковий імпортний збір встановлюється законом відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року (далі ГАТТ-1994) та Домовленості про положення ГАТТ-1994 щодо платіжного балансу у разі значного погіршення стану платіжного балансу або істотного скорочення золотовалютних резервів, або досягнення ними мінімального розміру з метою забезпечення рівноваги платіжного балансу та збільшення розміру золотовалютних резервів

 

Звільняються від оподаткування особливими видами мита:

 

- товари, що ввозяться на митну територію України в рамках міжнародної технічної допомоги;

 - товари, що надходять в Україну в рамках міжнародної технічної допомоги, яка надається на безоплатній та безповоротній основі для подальшої експлуатації, підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації;

- товари та/або предмети, оплачені за рахунок грантів (субгрантів), наданих відповідно до програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні, що виконуються відповідно до закону.

У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів та/або предметів платник податку зобов"язаний сплатити мито та пеню у порядку і розмірах, визначених Митним кодексом.

- товари, визнані як гуманітарна допомога;

- товари, що ввозяться на митну територію України на адресу Товариства Червоного Хреста України.

 

За умови дотримання вимог та обмежень, встановлених розділом V Кодексу, звільняються від оподаткування додатковим імпортним збором - товари, поміщені у митні режими реімпорту та відмови на користь держави.

 

Особливі види мита застосовуються незалежно від інших видів мита на умовах, визначених законом.

 

Життєво необхідні товари

 

Життєво необхідними товарами є:

 

- 2709 00 90 00 - нафта або афтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів);

- 2711 11 00 00 - газ природний скраплений (зріджений);

- 2711 21 00 00 - газ природний у газоподібному стані;

- 8401 30 00 00- неопромінені паливні елементи (твели);

- 2716 00 00 00 - електроенергія;

- 2701 11 00 00 вугілля, антрацит;

- 2701 12 10 00 - коксівне вугілля;

- 2701 19 00 00 - вугілля інше бітумозне;

- 2701 12 90 00 інше бітумозне вугілля;

- 2704 00 19 00 - інші кокс і напівкокс із кам’яного вугілля;

- 2704 00 30 00 -інші кокс і напівкокс із кам’яного вугілля, лігніту, бурого вугілля;

- 2708 20 00 00 - кокс пековий;

- 2713 11 00 00 - кокс нафтовий не кальцинований;

- 2713 12 00 00 - кокс нафтовий кальцинований;

- 2710 - бензини, мазут та дизпаливо;, крім 2710 91 00 00, 2710 99 00 00 відпрацьованих нафтопродуктів;

- медичні вироби для проведення гемодіалізу та лікування онкологічних хворих за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України (проектом передбачалося звільнення для виробів медичного призначення, наступних груп: 3822, 9018, 9021, 9019 20, 9022 12, 9022 14, 9022 21, 9022 30);

- товари, що безоплатно надаються Україні урядами інших держав або міжнародними організаціями в рамках міжнародних (міжурядових) угод, згода на обов"язковість яких надана Верховною Радою України.

- товари, зазначені у пунктах 2 - 7, 9, 10, 12, 13, 15, 18 - 20 частини першої статті 282, частинах першій та четвертій статті 287, підпункті 11 пункту 4, пункті 4 1 розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України;

 

Базою оподаткування додатковим імпортним збором є митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України, визначена відповідно до положень Митного кодексу України.

 

Додатковий імпортний збір справляється за такими ставками:

 

10 відсотків - для товарів, що класифікуються у товарних групах 1 - 24 згідно з УКТЗЕД (проект закону передбачав виключення дитячого харчування, що класифікується у товарній під категорії 1901 10 00 00 згідно УКТЗЕД).

 

5 відсотків - для товарів, що класифікуються у товарних групах 25 - 97 згідно з УКТЗЕД;

10 відсотків - для товарів, що підлягають оподаткуванню ввізним митом відповідно до статті 374 Митного кодексу України «Умови ввезення (пересилання) громадянами товарів на митну територію України».

 

База оподаткування ПДВ

 

Базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, у відповідності до ч. 190.1. статті 190 Митного кодексу, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу III Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

З урахуванням того, що до статті 271 вносяться зміни, й додатковий імпортний збір віднесено до особливих видів мита, то слід зробити висновок, що цей збір повинен входити до бази оподаткування ПДВ.

 

©Інформаційну довідку підготовлено спеціально для MDOffice



MDoffice