ГоловнаКонтактиМапа сайта

  З 1 БЕРЕЗНЯ ОДЕСЬКИЙ ПОРТ ПОВНІСТЮ ПЕРЕЙДЕ НА ЕЛЕКТРОННЕ  ОФОРМЛЕННЯ ІМПОРТНИХ КОНТЕЙНЕРІВ  - 2014/02/28  

2014/02/28

   

   З 1 березня Одеський порт повністю перейде на електронне оформлення імпортних контейнерів


   З 1 березня в Одеському морському порту стартує впровадження чергового модуля Інформаційної системи портового співтовариства (ІСПС), за яким морський контейнер буде вивозитися з порту залізничним транспортом за наявності лише електронного наряду, без використання паперового носія.


   Таким чином в Одеському порту з 1 березня буде реалізовано вже два технологічних ланцюга: схема електронного документообігу при перевалці імпортних навантажених контейнерів з моря на автотранспорт, і аналогічна схема електронного документообігу при перевалці імпортних навантажених контейнерів з моря на залізничний транспорт. Обидві операції відбуваються без використання паперової форми наряду.


   Інноваційна схема реалізується Адміністрацією морських портів України в рамках довгострокового проекту впровадження ІСПС в морських портах країни.


   З 12 березня планується старт модуля ІСПС «вільна практика» в морському порту «Южний». В Іллічівському морському порту найближчим часом також заплановано перехід на дослідну експлуатацію ІСПС. Таким чином в Іллічівському морському порту оформлення контейнерів відбуватиметься з обов"язковою наявністю електронного наряду в ІСПС з паралельним використанням паперової форми наряду. Одним з основних досягнень системи можна відзначити побудову електронної черги обробки нарядів співробітниками митниці.


   «Спочатку базовими для проекту ІСПС були обрані порти Одеської області. 4 березня в Києві заплановано чергове засідання Міжвідомчої робочої групи з впровадження проекту «Єдине вікно – локальне рішення» в зоні діяльності Південної митниці і портів Одеської області, на якій фахівці галузі обговорять механізм впровадження ІСПС на національному рівні. Тобто до системи почнуть підключатися не лише «контейнерні» порти, але також і інші морських порти України», – розповів про черговий етап впровадження системи Голова ДП «АМПУ» Юрій Васьков.


   Як свідчить остання статистика АМПУ, до лютого 2014 року в електронному режимі було оброблено 121 472 контейнера і неухильне зростання йде з квітня 2013 року – з моменту переходу на досвідчений режим експлуатації та охоплення системою всіх учасників портового співтовариства в Одесі.


   


   Довідка:


   Інформаційна система портового співтовариства – електронна інформаційна система, що об"єднує адміністрацію порту, виробничі потужності порту, стивідорні компанії, контролюючі органи і служби, агентські та експедиторські компанії чи інші державні, приватні організації, які беруть участь у транспортуванні або обробці вантажів, контейнерів, транспортних засобів, і що дозволяє здійснювати накопичення в електронному вигляді, обмін, перевірку, оформлення і передачу будь-якої інформації або документів, достатніх для контролю та оформлення товарів, контейнерів та транспортних засобів при вантажних перевезеннях.


   Впровадження системи призвело до скорочення кількості часу на обробку судна в порту в середньому на 45 хвилин і економії 4000 пачок паперу, що дозволяє зберегти життя понад 170 деревам на рік.


   У Західній Європі форма «Єдиного вікна» функціонує в портах Гамбурга (Німеччина), Роттердама (Нідерланди), Антверпена (Бельгія), Фелікстоу (Великобританія), Гавра, Марселя (Франція), Барселони, Більбао (Іспанія), і т.д. На їх базі заснована Європейська асоціація, яка має на меті розвиток електронної логістики в усіх європейських портах, підвищення ефективності морських перевезень, експедиторської та логістичної діяльності в Євросоюзі.


   Досвід великих портів Європи демонструє, що електронний обмін даними в системі портового співтовариства усуває суб"єктивне втручання в процес регулювання зовнішньої торгівлі, прискорює транспортний процес і усуває умови для корупції.


   Дана робота виконується в рамках плану заходів щодо виконання Програми з імплементації Угоди про асоціацію між Україною та Європейським союзом та його державами – членами, згідно з якою Україні необхідно до 2018 року інтегруватися в глобальну європейську систему портових співтовариств SafeSeaNet і виконати відповідну Директиву 20/0/65/ЕС Європейського Парламенту та Ради від 20.10.2010 р. Програма створена на основі рекомендацій Європейської асоціації портових співтовариств, ЄЕК ООН та доручень Кабінету Міністрів України.


   Сайт проекту «Єдине вікно – локальне рішення» http://singlewindow.org



Міністерство інфраструктури України