ГоловнаКонтактиМапа сайта

  Обращение Японии к ВТО по вопросу пошлин на автомобили – это  пример цивилизованного решения спора  - 2013/10/31  

2013/10/31

   Блиц-интервью советника президента Украины - руководителя Главного управления по вопросам международных отношений администрации президента Андрея Гончарука

   Запитання: Що робиться для вирішення питання неправомірного, на думку окремих членів СОТ, застосування Україною захисного мита щодо імпорту легкових автомобілів?

   Як нам стало відомо, сьогодні Японія після кількох вимог припинити застосування згаданих захисних заходів все ж таки ініціювала вирішення даного питання у рамках СОТ.

   Відповідь: Насамперед, хотів би нагадати, що рішення стосовно запровадження Україною спеціального ввізного мита на імпорт легкових автомобілів було прийняте Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі 28 квітня 2012 року.

   Комісія дійшла висновку, що застосування вказаного захисного заходу продиктовано національними інтересами та не суперечить міжнародним зобов’язанням України.

   За дорученням Президента України, до набуття рішенням чинності, Уряд ретельно вивчив ризики та наслідки його імплементації, після чого 14 квітня 2013 року воно набуло чинності.

   Такий крок України викликав негативну реакцію деяких членів СОТ, які мають суттєвий інтерес як експортери автомобілів. Зокрема, Японія, ЄС, Корея, РФ, Туреччина та інші неодноразово висловлювали своє занепокоєння з цього приводу та наразі вважають, що Україна порушила вимоги положень окремих угод СОТ.

   Введення захисного заходу було ініційовано українськими автовиробниками, такими як "Запорізький автомобілебудівний завод", "Єврокар", "Автоскладальний завод" № 2 ПАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс". Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі підтримала національних виробників, які зазнають збитків від зростання імпорту аналогічної продукції до нашої країни і неспроможні за таких умов розвивати власне виробництво. Зокрема, в 2010 році порівняно з 2008 роком обсяги виробництва автомобільної продукції в Україні скоротилися на 78,9 %.

   Ми неодноразово проводили зустрічі з представниками країн-експортерів, у тому числі з Японією, щодо негативного впливу імпорту на виробництво автомобілів в Україні. Крім того, ми зібрали відповідні коментарі від зацікавлених сторін, які будуть взяті до уваги при виробленні графіку поступової лібералізації захисного заходу з урахуванням підсумків його застосування протягом 2013 року.

   Звернення Японії до Органу СОТ щодо початку консультацій з Україною є прикладом цивілізованого вирішення чутливих для торговельних партнерів питань з використанням перевірених практикою механізмів організації, хоча наш досвід у цій царині поки що незначний.

   Сподіваюся, що у процесі консультацій, які ініціює Японія, сторонам вдасться врегулювати ситуацію, що склалася, та знайти прийнятне для всіх рішення. Якщо ні, то не виключено, що нам доведеться продовжити розгляд справи в рамках спеціальної робочої групи Органу СОТ з вирішення суперечок.

   Як свідчить практика, процедура розгляду подібних справ може тривати не один рік, адже вона включає в себе декілька стадій, зокрема проведення консультацій, створення відповідної робочої групи із залученням експертів, розгляд членами СОТ фінальної доповіді цієї групи, а також можливе оскарження доповіді в Апеляційному органі СОТ.

   Впевнений, що як член світового торговельного клубу Україна повинна навчитись професійно захищати інтереси своїх галузей на міжнародному рівні.

Интерфакс-Украина